Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Resor & Transport › Australiens östkust
-
Australiens östkust
Publicerad av lajvarn på 30 augusti, 2004 vid 17:14är det någon som har varit på australiens östkust å vindsurfat? finns det några riktigt fina spots med mycket vind? möjligheter att hyra? eller är det bara vågsurf som gäller där?
/Lovelajvarn svarade 20 år, 4 månader sedan 2 Medlemmar · 9 Svar -
9 Svar
-
Det finns faktiskt fina spots kring både Sydney, Torqay, Newcastle och Melbourne. Själv har jag vindsurfat i Manly strax utanför Sydney, samt kollat upp Long Reef som såg mycket bra ut.
En hel del finns det! Fast vågsurfing är störst.
Självklart är WA bättre, men östra Australien funkar det med.
Lite från webben:
Sydney – East Coast
North Side
Wave Sites
Long Reef beach – good wave beach for NE winds, Collaroy beach- NE winds, Palm beach – ocean side are all good in strong Southerly winds 20-40 knots and in the north or nor-easters 15-30knots. (People also windsurf off Newport Beach and Queenscliff)Flat Water
If you like flat water sailing try Palm Beach (other side – Pittwater), Narrabeen lakes or Balmoral beach,There are many well equipped stores in that area. Long Reef Sailboards, Mona Vale Sailboards, Balmoral Sail and Ski.
South Side
There are a number of sites on Botany Bay, Frenchmans Bay, Kyeemagh, Brighton-Le-Sands, Dolls Point Cronulla and Port Hacking
People windsurf in Sydney Harbour but there are a number of restricted areas which makes it difficult and its also very crowded. Further up the Harbour to the west, Rod Point is a popular spot with Bai Sailboards close by. Also Hen and Chicken Bay in a Strong Southerly is good fun. 1 hour south of Sydney is Wollongong. There are many spots around W-gong for good wavesailing (Towragi is one). Ask at one of the 2 shops, you will see them if you enter the city from the North.
Going North from Sydney
Brisbane Waters – Gosford – Try from Green PointBateau Bay for ocean sailing
Tuggerah Lakes – North of The Entrance Bridge
Lake Munmorah
Lake Macquarie- Belmont
Newcastle Beach?I’ve also heard that Newcastle, 2 hours north of Sydney is OK. They have some slalom events there every year.
Ports Stephens- Tea Gardens or Shoal Bay
Wallis Lakes – ForsterThe wind on the eastcoast tends to be strongest from August through to November. The winds then die through summer particularily February to May.
Melbourne has a wide range of sailing options. The city itself sits on Port Phillip Bay – a bay so big you can’t see the other side… so you get a variety of conditions… even in one day! They range from fairly flat water (0.5 meter chop or less) to 2.0 meter swell and chop, perfect for serious air. Our prevailing wind here is a south-westerly – pretty much all year round. I find myself sailing on average 2-3 days a week. Sure, we get skunked for a week or more sometimes (usually around March/April) but I’ve had periods where I’ve sailed for 7 straight days in a row. In this area we have great wave sailing – at Point Danger, Torquay, where Jason Polakow grew up… and many other beaches like Point Leo… far too numerous to mention. (Point Danger, Torquay – 1.5 hours drive south west… and quite good, ask Jason Palakow). And flat water blasting? The best place in the world, Sandy Point, where the current world speed record was made by a sailing craft…. the Yellow Pages catamaran – finally beating the record made by a windsurfer… 🙁 damn!. Sandy Point has truly flat water, protected by a low sand bank, over which blows a south-westerly to die for. (Sandy Point – 2.5 hrs drive south east of Melbourne) Temperatures? Real hot in summer, cold in winter (not quite snowing). I use a 3/4mm wetsuit during the colder months (I even wear booties for 3 months during winter) and a thin spring suit during the rest of the time – just a swimsuit during the hottest days… even though the water never gets warm… we’re too close to the south pole. -
åh, puh, trodde aldrig jag skulle få något svar
stort tack, jag skulle nog kunna surfa runt lite på internet å söka efter spots men tänkte att det finns rätt mycke folk här som vet vad som gäller.men tackar för infon. hoppas att det finns bra ställen att hyra utrustning på och att det inte tar ut hela semesterkassan.
/Love
-
Hyra utrustning var svårt när jag var där. Jag gjorde en “återköps-deal” med en lokal surfhandlare (The Windsurfing Shop i Mona Vale). Köpte grejor som han sedan lovade att köpa tillbaka till en överenskommet pris om grejorna var hela och i bra skick. Kostade mig typ 1800:- för tio veckor, var väl helt OK (två segel, en bräda).
Ta kontakt med surfshopen i Long Reef (den verkade bra då) och hör dig för!
http://www.longreefsailboards.com.au/
Windsurfing Retailers of NSW:
Suburb OrderBalmoral Windsurfing
BALMORAL (02) 9968 1044
Long Reef Sailboards
BRIGHTON-LE-SANDS (02) 9599 2814ECB Wind Surf ‘n’ Snow
BROOKVALE (02) 9939 6888
Barracouta Sails
CARINGBAH (02) 9525 7626
Jackson Surf & Sail
CARINGBAH (02) 9524 2700
Long Reef Sailboard & Surf
COLLAROY (02) 9982 4829
Coffs Harbour Sail & Surf
COFFS HARBOUR (02) 6653 2646
Erina Sail & Ski
ERINA (02) 4365 2355
Second Wind
FYSHWICK, CANBERRA (02) 6239 2626
One Knot Wind Shop
GERROA (02) 4234 0024
Grahamstown Aquatic Centre
GRAHAMSTOWN (02) 4982 9901
Illawarra Yacht Shop
ILLAWARRA (02) 4276 4220
All Above Board
LENNOX HEAD (02) 6877 5226
The Windsurfing Shop
MONA VALE (02) 9979 1862
Coastal Curves
NAMBUCCA HEADS (02) 6568 6902
Jordans Boating Centre
PORT MACQUARIE (02) 6583 1005
Dr Surf
SANCTUARY POINT (02) 4443 7665
Board Crazy
WARNERS BAY, NEWCASTLE 0416 25 0104 or
(02) 4956 8500
info@boardcrazy.com.au
Bryne Surf, Sail & Ski
WOLLONGONG (02) 4226 1122
Fandango Surf Shop
YAMBALycka till å Surfa På!
-
du det där lät riktigt bra. inte för att jag lär lyckas förhandla det lika billigt men 1800 för 10 veckor är ju ingenting! ska inte åka ner förän nästa höst så jag har lite tid att planera resan på. men vet inte hur mycket vindsurfning det kommer att bli, åker dit med ett gäng som aldrig testat vindsurfing. men det finns ju jäkligt mycke annat att göra där så.
tackar!
/Love -
Hmm, ett skäl till att det blev så bra är nog att det var lääääänge sedan (1992) samt att jag blev ganska bra kompis med en kille i butiken. Jag skadade mig i ryggen rätt rejält och var tvungen att lämna tebaks prylarna efter typ tre timmar på vattnet. Färdigseglat.
Så – 600:- i timmen var ju inte lika kul. Som studen… 😉
Men dealen var helt OK, går nog att typ köpa beggade grejor och få affären att köpa tillbaka eller nåt. Lite förhandlingar bara!
Lycka till å Surfa På!
-
haha. men det är ju dealen som räknas =).
synd att du inte fick segla mer. blåste det ofta när du var där?
Logga in för att svara.