Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Australiens östkust

• Australiens östkust

Publicerad av eliasp på 29 oktober, 2009 vid 00:45

yes dit ska jag nästa månad med två polare, ska som kortast stanna där till april.. hur är det med vind där? är det lönt att ta med kitegrejerna? isåfall vilka storlekar? Eller är det bättre att bara gå på vågsurfing helt? Uppskattar alla tips!

luddetrutt svarade 14 år, 8 månader sedan 5 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • viktor-gbg

Medlem
    30 november, 2009 vid 21:38

Tja,
    Själv ska ja till melbourne nästa månad för att stanna där fram till mitten av mars.
    Har ni kollat upp kitesurfingen på östkusten ännu? värt att ta med kitsen?

cheers

• felippe

Medlem
    2 december, 2009 vid 10:52

Vi åker dit i jan o skall ha med oss kite grejorna…..

• viktor-gbg

Medlem
    22 december, 2009 vid 12:54

Tjena, ja är i melbourne nu. Dock inte kiteat men vart nere vid st kilda och det var ok för kiteing. Här kan man inte lita på vädret riktigt svänger upp och ner väldigt mycke även vinden skulle ja tro. En 4-5 m vithajj hade cirkulerat runt en båt i 10min i portphillip bay här i dagarna och media har blossat upp att detta ska vara sommarn me mest hajjar hitills i melbourne. Men vem vet de flesta säger att media bullshitar om hur farliga hajjarna är som vanligt… Felippe ska ni hänga runt st kilda ?

• soof

Medlem
    26 december, 2009 vid 12:08

ja kom hem i sep o va där i ca 7månader, de e mkt hajj där men ja hörde bara om en enda kite olycka.. nästan alla st’llen på östkusten har bevakning me så dom sätter igång larm på minsta lilla hajj tecken 🙂

funderar du på o ta västsidan me så måste du ta me kitesen annars räcker de me vågbrädan på östidan skulle ja säg.. sydney, byron o surfers har jätte bra vågsurfing!
    va i sydney mellan jan -mars o de va perfekta vågor i stort sett varje dag. 😀

• viktor-gbg

Medlem
    8 februari, 2010 vid 04:48

tja, kitear ni natt runt melbourne? vilka spots?

• luddetrutt

Medlem
    18 februari, 2010 vid 18:16

How r ya´!
    Jag kom precis hem från en 4 mån resa längs ostkusten. Häftigaste stället för vågsurf (med kite alltså) var runt byron bay, detta är dock inte för nybörjare men otroligt häftigt att se på dom som visste vad dom gjorde!

För nybörjare finns ett par sjöar runt Noosa med midjegrunt vatten i hela sjön, fullständigt platt och ljummet vatten. Noosas river mouth är oxå mkt populärt när förhållandena är bra, vilket jag fann inte var så ofta pga. tidvattnet som måste va påväg ut när det väl blåser.
    Hör med lokala kitebutiken var det e bäst förhållanden för dagen. Noosa är otroligt vackert dessutom.

Partystaden Surfers paradise har en flod som är utmärkt att kitea, men trångt runt launchspotsen dock. Vågsurf längs den oändliga stranden för den som vill.

Brisbane´s shorncliffe var jättebra, där kunde man få både platt som halvstora vågor att åka på.
    Sydney´s dolls point var oxå mkt bra med en lång strand så man slipper trängas för mkt med dom andra kitearna. Fy fan för o köra bil i Sydney dock, köer öööverallt och vanskliga vägar med j**la underjordstunnlar o skit. Dessutom kör alla på fel sida, usch.:confused2:

Melbourne o St.Kilda var riktigt trångt tyckte jag, men det verkar som vinden presenterar sig oftare här jämfört med längre upp på kontinenten.

Ska man inte va i Ossieland särskilt länge tror jag det e säkrast att satsa på västkusten, där det lär blåsa mkt oftare, dit ska jag ta mig nästa gång iaf.

För övrigt med landet långt borta; maten e dyr, en avokado kan kosta 30spänn tex!! bensinen e billig, men bilarna e dyra o svåra att sälja vidare. Se upp för maneter men oroa er inte för hajjar. //Cheers!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Australiens östkust

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.