Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Awt…
-
Man kan ju vända på steken och undra hur väl man utnyttjade vågen på Punta San Carlos?
Visst är det klippt och visst är det slowmo, men är det någon som missade att det gjordes airials:)
Skulle varit kul att se Awt gänget i full frihet på El Cabezo beach…..
P -
@Dala Lama 714257 wrote:
Man kan ju vända på steken och undra hur väl man utnyttjade vågen på Punta San Carlos?
Visst är det klippt och visst är det slowmo, men är det någon som missade att det gjordes airials:)
Skulle varit kul att se Awt gänget i full frihet på El Cabezo beach…..
PDet är väl lite det som är poängen: Trist att den så kallade världstouren inte går på världsklassspots.
Sen tycker jag inte riktigt om uttrycket att “utnyttja” vågen, oavsett om det är Ola, Pär eller någon annan som använder det. För mig handlar det inte om att “utnyttja”. Det låter för mycket effektivit kostnadsjakt och girighet, och för lite harmoni och flow. För mycket prestandahets och för lite skön, kärleksfull intim interaktion med vågen, havet, naturen.
Vilket satans flum, bär hjälm!
/JB
-
@Jesper B 714260 wrote:
Det är väl lite det som är poängen: Trist att den så kallade världstouren inte går på världsklassspots.
Sen tycker jag inte riktigt om uttrycket att “utnyttja” vågen, oavsett om det är Ola, Pär eller någon annan som använder det. För mig handlar det inte om att “utnyttja”. Det låter för mycket effektivit kostnadsjakt och girighet, och för lite harmoni och flow. För mycket prestandahets och för lite skön, kärleksfull intim interaktion med vågen, havet, naturen.
Vilket satans flum, bär hjälm!
/JB
Jeppe, vill du gifta dig med mig?
/Fjant -
Snart ere dags igen… och kolla in längden på vågen i Peru….siiiick!
-
Och ooooooooh….
Men hurrni, den är inte enbart lång som f-n, den är även rätt seg, slö, långsam, svag, flack, rena longboardvågen.
Dvs även rena plantor som vi själva skulle ha sjukt kul – sjukt kul – på den.
Eller skulle vi tröttna och vilja ha lite mer drag i vattnet… tasmanien?????
/JB
-
Logga in för att svara.