• dala-lama

Medlem
    10 augusti, 2013 vid 18:00

Man kan ju vända på steken och undra hur väl man utnyttjade vågen på Punta San Carlos?
    Visst är det klippt och visst är det slowmo, men är det någon som missade att det gjordes airials:)
    Skulle varit kul att se Awt gänget i full frihet på El Cabezo beach…..
    P

• jesper-b

Medlem
    10 augusti, 2013 vid 19:17

@Dala Lama 714257 wrote:

Man kan ju vända på steken och undra hur väl man utnyttjade vågen på Punta San Carlos?
    Visst är det klippt och visst är det slowmo, men är det någon som missade att det gjordes airials:)
    Skulle varit kul att se Awt gänget i full frihet på El Cabezo beach…..
    P

Det är väl lite det som är poängen: Trist att den så kallade världstouren inte går på världsklassspots.

Sen tycker jag inte riktigt om uttrycket att “utnyttja” vågen, oavsett om det är Ola, Pär eller någon annan som använder det. För mig handlar det inte om att “utnyttja”. Det låter för mycket effektivit kostnadsjakt och girighet, och för lite harmoni och flow. För mycket prestandahets och för lite skön, kärleksfull intim interaktion med vågen, havet, naturen.

Vilket satans flum, bär hjälm!

/JB

• mag

Medlem
    10 augusti, 2013 vid 19:49

Go with the flow!

• fjant

Medlem
    11 augusti, 2013 vid 13:34

@Jesper B 714260 wrote:

Det är väl lite det som är poängen: Trist att den så kallade världstouren inte går på världsklassspots.

Sen tycker jag inte riktigt om uttrycket att “utnyttja” vågen, oavsett om det är Ola, Pär eller någon annan som använder det. För mig handlar det inte om att “utnyttja”. Det låter för mycket effektivit kostnadsjakt och girighet, och för lite harmoni och flow. För mycket prestandahets och för lite skön, kärleksfull intim interaktion med vågen, havet, naturen.

Vilket satans flum, bär hjälm!

/JB

Jeppe, vill du gifta dig med mig?
    /Fjant

• dr-masse

Medlem
    23 augusti, 2013 vid 14:27

Snart ere dags igen… och kolla in längden på vågen i Peru….siiiick!

http://americanwindsurfingtour.com/2013/08/beautiful-waves/

• ola-h

Medlem
    23 augusti, 2013 vid 15:09

Ooooooooooooooooooooh, va lång. Grymt.

• svenne

Medlem
    23 augusti, 2013 vid 16:08

Och ooooooooh så snyggt.

• jesper-b

Medlem
    23 augusti, 2013 vid 17:30

Och ooooooooh….

Men hurrni, den är inte enbart lång som f-n, den är även rätt seg, slö, långsam, svag, flack, rena longboardvågen.

Dvs även rena plantor som vi själva skulle ha sjukt kul – sjukt kul – på den.

Eller skulle vi tröttna och vilja ha lite mer drag i vattnet… tasmanien?????

/JB

• svenne

Medlem
    29 augusti, 2013 vid 14:54
Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.