Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing AWT – Hatteras

• lillhagen

Medlem
    9 september, 2012 vid 15:38

Det var som fan! Har läst lite om stället men visste inte att det var sån potential… Skulle kanske tagit jobbet som låg 2-3 timmar därifrån ändå……..

• svenne

Medlem
    9 september, 2012 vid 18:43

Jag tror att East Coast har sjukt mycket surfpotential till betydligt mindre pengar än många andra surfställen runtom i världen – med väststandard på allt och faktiskt rätt billig levnadskostnader.

• hagge

Medlem
    9 september, 2012 vid 19:00

Varit där tre gånger, riktigt skönt ställe. Glömmer aldrig när damen kom upp och bad oss byta till ett mer ”hurricane safe” rum och flyttta bilen till en liten kulle.

• ludde_l

Medlem
    9 september, 2012 vid 19:30

Brukar AWT live streama? Eller blir det till att kolla video i efterhand?

• svenne

Medlem
    9 september, 2012 vid 19:57

De har inte streamat hittills, men är snabba på att publicera dagsvideos och i de fall de har haft möjlighet har de lagt upp alla heaten högupplöst på nätet. Skulle tro att samma sak händer med Hatteras. 🙂

@Hagge, surfat eller bara slöat?

• svenne

Medlem
    17 september, 2012 vid 09:40

Ser ut som att det blev en del laddat på östkusten. 🙂
    529992_523216914361693_604802253_n.jpg

533728_523214607695257_2134318861_n.jpg

• lars_k

Medlem
    17 september, 2012 vid 11:58

Å shit, hatten av för Hatteras! Visste inte att US-eastcoast fick så bra förhållanden. Undrar när säs är bäst där. Inte lämpat för en vinterresa antar jag…

• ola-h

Medlem
    17 september, 2012 vid 12:57

Ser det inte ut som Kevin Pritchard kör på en gammal lappad och lagad original Starboard Acid 80 från 2006? Coolt i så fall. Back to the roots, liksom. Jag har lånat den några gånger, bland annat seglade jag på Kanaha med min son Sigge på ryggen på just den brädan. Om det nu är den.

• svenne

Medlem
    18 september, 2012 vid 06:26

Det är inte den brädan.

I went to Hatteras not planning on competing, just going there to do photos and videos. All the locals were like, man, you have to compete, we want to see you out on the water. I had no gear, no boards, no sails, nada.

I looked around and the guys at Open Air Sports in Hatteras, just got their new Ezzy Panther Elites, and were like, yah, you can use those.. I was like perfect. As the week went on, I kept looking for a board to use, but with the forecast the way it was looking, I wasn’t really searching too hard. Like I said, I only really went there to film it and promote the contest.

So finally we get some conditions, and as I am walking down, I finally see a starboard, that was the right size and I was like, Hey, can I use that board for my heat. He was like this board?? I have about 5 years on this thing. You cant want to use this one. I was like, well I only have one choice. SO I got the 85 Kode out there and got 4th on it. Not too bad. That board is still pretty good.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing AWT – Hatteras

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.