-
Axelskadad vid kastfall
Förra hösten fick jag ett ganska harmlöst kastfall, landade troligtvis med högerarmen utsträck i 90 grader och fick en liten knäck bakåt i axelleden. Tänkte inte så mycket på det vid tillfället utan fortsatte surfa någon timme. Men dagen efter kunde jag knappt lyfta armen utåt och fick ta hjälp av vänsterarmen för att kunna lyfta en kopp kaffe. Att lägga i femmans växel på bilen var extremt smärtsamt.
Efter några veckor blev rörligheten nästan helt återställd och jag var smärtfri så länge jag rörde mig eller satt upp, men smärtorna övergick till nattlig värk.
När det gått ett antal månader utan förbättring uppsökte jag en sjukgymnast och började träna upp styrkan i svaga muskler med hjälp av hantlar och gummiband. Detta gav mycket bra resultat och det enda som orsakade smärtor i axeln var löpträning, men det var också på väg att gå över.
Onsdagen den 22:e Augusti var det dags att göra om samma misstag igen, och man är tillbaka på ruta 1, men med mer smärta och mindre rörlighet än förra gången.
Är det någon som råkat ut för samma sak och vet vad man kan göra för att komma tillbaka så snabbt som möjligt och om det finns någon bättre fallteknik att öva på. Har förstått så pass mycket att det borde vara bättre att hålla fast i riggen med båda händerna så länge som möjligt.
Tacksam för alla råd jag kan få, att lägga ned denna underbara sport är inget alternativ.
Logga in för att svara.