Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Back-loop of the lip… !

• Back-loop of the lip… !

Publicerad av dr-masse på 14 juli, 2011 vid 10:01

Kolla in 1.30 i denna, där Brawzinho gör en aerial bakåt… något jag aldrig har sett förut i alla fall… makalös segling för övrigt!

[ame=”http://www.vimeo.com/26384389″]Brawzinho in Pozo on Vimeo[/ame]

s66 svarade 13 år, 4 månader sedan 7 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • stefan_gbg

Medlem
    14 juli, 2011 vid 10:15

Grym segling. Världseliten är så sanslöst bra nu mer. Man kan ju inte ens stava till hälften av dom manövrarna han gör 🙂

• challgren

Medlem
    14 juli, 2011 vid 10:24

Grymt snyggt seglat! Han är riktigt imponerande när han friseglar. Lite sämre när det är tävling däremot. Eller, ja han kom ju fyra i Pozo…inte så illa pinkat 😉

Ytterligare en bakåt off the lip:
    http://www.boardseekermag.com/mini_features/windsurfing-moves/backloop-off-the-lip-104.html

Så, nu ska jag lämna tangentbordet och testa alla ovanstående manövrar i ett platt men blåsigt Lejet 😉

• poppo

Medlem
    14 juli, 2011 vid 13:26

gryyyymt!

kolla även den där lite slöa backside-sliden, hade jag aldrig sett förut.

man får inte glömma hur mkt det blåste under större delen av tävlingen… förmodligen inte lika lätt att få till det i 50kts-vind under några minuters heat med nerverna på helspänn kan man gissa?

• imported_borje

Medlem
    14 juli, 2011 vid 16:00

Fantastiskt! Vilken segling.

• ola-h

Medlem
    14 juli, 2011 vid 19:21

Ja, sjukt snyggt seglat av Brawzinho, speciellt bakåten. Campellos är en annan manöver eftersom den baseras på en fronside off the lip. Jag vill minnas att Goya gjorde en sådan i Brandon Bay det året han blev världsmästare.

• s66

Medlem
    16 juli, 2011 vid 15:35

Håller me…bakåten är fet! Men peanuts om man jämför med “backside air 360 of the lip” vid 1.20….helt jävla sjukt!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Back-loop of the lip… !

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.