Senaste nytt Forums Övriga Off Topic Backup?.

• Backup?.

Publicerad av nikke på 13 augusti, 2008 vid 00:14

Någon som kan hjälpa mig ang. backup på datorn? Tänkte göra en backup på min nyinköpta dator eftersom det inte ingick någon installations -CD. Tänkte göra en back-up på min befintliga hårdisk som innehåller vista plus mängder av andra program. Sen tänkte jag kolla med er om ni vet om det går att göra en back-up på alla program utan vista på hårddisken eftersom jag har xp på en installations – cd och ev. vill byta ut vista
    mot xp.

Någon som hängde med i mitt resonemang och kan hjälpa mig?

nikke svarade 16 år, 3 månader sedan 2 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • ohlen

Medlem
    15 augusti, 2008 vid 19:10
    NIKKE;489762 wrote:
    Någon som kan hjälpa mig ang. backup på datorn? Tänkte göra en backup på min nyinköpta dator eftersom det inte ingick någon installations -CD. Tänkte göra en back-up på min befintliga hårdisk som innehåller vista plus mängder av andra program. Sen tänkte jag kolla med er om ni vet om det går att göra en back-up på alla program utan vista på hårddisken eftersom jag har xp på en installations – cd och ev. vill byta ut vista
    mot xp.

Någon som hängde med i mitt resonemang och kan hjälpa mig?

nja halft kan du inte bara slänga in allt på en extern hårddisk? borde gå om det är bilder filmer och installations filer, går inte med hela program? kanske inte var det du sökte, värt ett försök…

• nikke

Medlem
    15 augusti, 2008 vid 20:12
    ohlen;490972 wrote:
    nja halft kan du inte bara slänga in allt på en extern hårddisk? borde gå om det är bilder filmer och installations filer, går inte med hela program? kanske inte var det du sökte, värt ett försök…

Allt är installerat på datorn så det är svårt att slänga in de programmen på en extern hårddisk utan operativsystemet. Det går väl inte att intstallera vista med massa program och byta ut det med xp men behålla alla andra program?

• ohlen

Medlem
    15 augusti, 2008 vid 22:46

tycker det borde gå man byter bara “skin” och lite features, har för mig att man kan välja om man vill att allt ska stanna kvar eller om man ska formatera datorn samtidigt, var så på min laptop… ring och kolla hos närmsta datorbutik de vet nog bäst.

• nikke

Medlem
    15 augusti, 2008 vid 23:52
    ohlen;491029 wrote:
    tycker det borde gå man byter bara “skin” och lite features, har för mig att man kan välja om man vill att allt ska stanna kvar eller om man ska formatera datorn samtidigt, var så på min laptop… ring och kolla hos närmsta datorbutik de vet nog bäst.

Ok, ska ringa och kolla med elgiganten.

Tack för tipsen!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Off Topic Backup?.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.