Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Bag för taket
-
Bag för taket
Publicerad av watertouch på 11 mars, 2002 vid 22:01Tjena!
Är sugen på att skaffa en segelbag som går att sätta fast på takräcket. Kikat på NP:s, men den kostar 1200 pix… Gun har en för 500, mycket trevligare. Någon som testat nån av dom, eller nåt annat märke?
pajas svarade 22 år, 10 månader sedan 6 Medlemmar · 10 Svar -
10 Svar
-
Pryde
Gäst12 mars, 2002 vid 08:05Jag har NP´s Streamliner bag, super bra.
Det som jag inte tänkte på är hur tung den blir när man fyllt den,
sliter bra på ryggen när man lyfter upp den på taket ensam.
Köpte den efter att min flickvän tröttnat på att vibara hade rum för segel
i bilen, men nu är hon nöjd 😉 -
Hmmmm. känner igen det där med flickvännen, så borde inte hon pröjsa min bag?
-
Tjena,
Jag köpte en streamliner-bag förra veckan och slogs precis som du av hur astung den blir, men det är det värt med tanke på hur kolliantalet drastiskt sjunker med “alles in ein”…
Köprekomendation! -
Ställde följande fråga till NP:
Exactly how do I mount my streamliner-bag onto the roofrack? I have noticed the straps inside the “roofrack-pockets” but I cant figure out their purpose (if there is any)…The purpose of the straps in the zippered slot between the sail compartment and the mast compartment is to give you separate attachment points in the event the bag is too full to slide the roofrack straps through.
Ideally you should always slide the roofrack strap all the way through the slot, and attach it directly to the rack.
In the event you’ve overstuffed your bag (like everyone does! and you can’t slide your hand or straps through, you can attch the roofrack strap to the inside straps. These straps are sewn inside the bottom of the bag, so there is no danger of them tearing. I suggest using one roofrack strap per side, connecting front and back straps with the roofrack with one strap on each side.
Best regards, Kevin
-
Pryde
Gäst12 mars, 2002 vid 14:03Jo visst det är väl ok, men det var bara
det att jag inte kunde tro att mina sketna segel och master
kunde bli så jävla TUNGT 😉Sen så är det ju ganska smidigt att ha allt packat färdigt när man skall iväg.
-
Neil pryde har koll på detta och kommer lagom till sommaren att lansera NP Load. Se bifogad bild.
-
hehe, man får ha en till (och en till, och en till, och en…)
-
om det ja skär sig ordentligt får flickvännen rum i bagen isåf ? ibland samsas man faktiskt hellre med seglen …. varför bli så sur för hon fick vänta några timmar extra ?? det blåste ju bra ..
Logga in för att svara.