-
Bags på hjul och andra packråd.
Hej.
Sitter och försöker planera och optimera mina väskor inför kommande säsong. Jag gör en hel del bilresor med familj och ska ofta bära en jäkla massa saker från bil >Båt>moped>stuga… Osv. Har därför kommit på att det vore väldigt trevligt att ha färre väskor men med hjul. Jag behöver er hjälp och tips på bra sådana väskor eller andra lösningar. Det jag behöver förflytta är:
2 Brädor (114 och ca85L)
5-6 Segel (Allt från 7,5 till 4,5)
3 Master 460, 430, 400
Eventuellt: 1-2bommar men de är hyggligt lätta att fästa utanpå bagar också tycker jag så det är bara bonus om man får i dem också.Utöver det så är det väl och lite våtdräkt, fenor och annat men sådant kan jag ha i väska i bilen så det behöver inte räknas med.
Vad jag hittat: Har skissat på lösningar med en “dubbelboardbag med hjul” av olika fabrikat, oklart om man kan få in mer saker än bara dem i dessa? Dessutom har jag sett några “riggväskor med hjul” av olika fabrikat. Kan tänka mig att fortsätta köra brädorna i varsin bag fortsättningsvis bara jag får plats med resten i annan hjulväska.
Är det någon som har några smarta lösningar? Öppen för alla förslag och länkar mottages tacksamt.
Mvh Anders
Logga in för att svara.