-
Bahia Feliz (Gran Canaria) vs Sotavento (Fuerte)?
Tjena alla,
sitter och spinner lite på om man skulla ha kommit iväg en vecka för lite sol och surf nån gång i mitten av april… var förra året i Sotavento i mitten av mars, vindmässigt kanske en halvträff (4 av 6 dagar, räckte dock för en otränad själ), och skulle gärna fara dit igen. Den bättre hälften hade dock väldigt begränsat med aktiviteter, och skulle ju vara kul om det även skulle gå att tillgodose hennes ”semesteruppfattning” också, dvs lite mysiga restauranger på kvällen, lite vin etc…
Bodde på Gorionez sist, vilket gav en middag med ett härligt sorl från 400 tyskar… maten var väl helt ok, men kanske man saknade lite ”das gemütlichhet”…Tittade därför lite på Bahia Feliz också, men har läst en del negativt om nån tysk vid uthyrningen, men är det nån som har fräschare info härifrån? Är mitten på april för sent för surf vid Bahia? Vill inte fara runt alltför mycket för surfet, utan vill kunna komma upp o äta gemensam lunch också… Är inte heller ute efter att partaja, utan främst lite värme, avkoppling, och för min del: surfa…
Min nivå: inga problem med sele, stroppar, planing, vattenstart… satte min första planande gipp i december, men procentuellt är det nog väldigt hög ”doppeffekt” på gipparna ännu… Kör mest chop/bump-n-jump, kanske mindre vågor någon gång…
Sotavento är ju prima för att utvecklas lite rent tekniskt, men samtidig så är ju helt platt vatten lite långtråkigt i längden…
Summa summarum: vad är bäst, vilka är skillnaderna mellan Bahia och Sotavento? (Både surfmässigt, och ”övrigt”…)
Logga in för att svara.