Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Bahia Feliz på GC – hur är det?

• Bahia Feliz på GC – hur är det?

Publicerad av anonym-anvandare på 8 oktober, 2003 vid 08:30

Är det någon som varit o surfat i Bahia Feliz på GC?
    Är det ett bra alternativ om man vill träna gippar – lite freestyle m.m. (Om man inte är riktigt redo för Pozo)

Hur är vatten/vind förhållandena där?
    Går det att bo i anslutning till stranden där?

svidde svarade 21 år, 1 månad sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    12 oktober, 2003 vid 21:31

Hej jo visst går det att bo vid bahia felis! det ligger ett vindsurfing uthyning där.
    Och det finns små ställen precis jämte att bo i…
    Och det finns även bil uthyning där, fast kan vara dyrt!!
    Om du inte hyr bilen genom pozo..
    Så snaka med pozo först och sej att du skall hyra bil, så blir det runt 900 kr i en vecka för bilen.

Surf i baja är inte så bra, inte när jag va där, kanske fel riktning, men det finn änklare ställen så som juan grande som ligger typp 5 km från baja..

• surfmanj

Medlem
    13 oktober, 2003 vid 09:07

Var där för ett år sedan. seglade både vid dunkebeck och mistral center. Tycker inget av dom ställena var specielt bra. men dunkebeck f2 center kan nog fungera om vinden ligger på rätt.. Men det är inget ställe jag rekomenderar om man säger så!

• svidde

Medlem
    16 oktober, 2003 vid 07:42

Jag var där för tre år sedan i januari. Jag minns inte riktigt hur mycket vind det var men jag tror at det blåste en vecka av mina två.. Då blåste det allt från storm till formula. Vattnet var rätt varmt. Kunde lugnt köra i sommar dräkt. Jag bodde på ett hotel som låg precis vi Mistral och det tog mig ungefär 15 minuter att gå till dunkercenter..
    Hella stälet är fult av barnfamiljer så det är inte ett partyställe..

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Bahia Feliz på GC – hur är det?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.