Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bakfot ur på willyn?

Taggad: ,

• Bakfot ur på willyn?

Publicerad av racso på 30 juni, 2003 vid 18:29

Ska man placera bakfoten precis bakom/på den bakre stroppen när man ska flippa runt brädan för en willy?

Min bräda landar halvvägs runt, vinkelrätt mot min färdriktning. Inte så skönt, för efter brädan kommer ju jag. Så vad göra? Något tips?

ALoha/Oscar

zehlertz svarade 21 år, 5 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • zehlertz

Medlem
    1 juli, 2003 vid 07:00

sitter själv o funderar på samma sak, jag har visserligen inte ens kommit så långt som du är, men vad jag förståt så är det precis så du ska göra, kruxet är väl bara att du samtidigt ska få höjd på brädan, men att du själv måste få ännu mer kraft uppåt så att du kan få runt brädan.

Antar att man sätter bakre foten lite på läsidan så att man får bättre knyck runt med brädan…men ska bli intressant o se vad de andra som kan säger…

• oscar

Medlem
    1 juli, 2003 vid 08:06

Jepp, foten bakom stroppen. Försök sedan styra brädan med framfoten lite löst i stroppen. På så sätt får du fötterna i rätt position, du ska ju inte bara kicka ifrån dig brädan. Du behöver egentligen inte kicka runt brädan 180 utan kanske 120 – 150 grader. När du sedan landar med fötterna på brädan styr du igenom resten mha farten.

• anonym-anvandare

Medlem
    1 juli, 2003 vid 15:44

Själv har jag foten precis framför bakstroppen, fast längre ut på kanten beroende på vilket håll jag gör Willy skipper.. Tycker man får bättre kontroll på det viset, brädan snurrar runt mycket jämnare… Testa vilket som känns bäst!

• zehlertz

Medlem
    1 juli, 2003 vid 17:20

du skriver att du har främre foten lite löst i stroppen… men så fort brädan börjar rotera borde ju vinkeln mot din främre fot göra att det blir knepigt att få ut den?…eller tänker jag fel?

kollade på continentseven.com men såg inte riktigt om han stog på stroppen eller i den…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bakfot ur på willyn?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.