Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Balansproblem på djup slör Hjälp sökes
-
@S-1409 425611 wrote:
Nä inte vågar jag höja den 7,5 cm, jag börjar med 7 så får vi se
Det var en omskrivning av Benkes rekomendation 5-10 cm, och således ett medhåll i hans resonemang, för att lägga ytterligare tyngd åt temat bomhöjning.
En till ironisk gliring från dej innebär totalt stopp av för dej extremt värdefulla tips från mig!!!…räka.
-
Får väl börja att be appel om ursäkt för min kommentar, tyckte bara att 7,5 cm var en för exakt siffra. jag tror inte att jag skulle känna nägon skillnad i bomhöjd om jag så höjde eller sänkte bommen med 10 cm. Jag bara skickar på bommen på masten utan att kolla på centimetern var den hamnar. Därav min kommentar. Sorry appel.
Ja tror du får styra upp brädan med fram foten och skota snet utåt bakåt
så ska du få se!!!! Sen ska du ha rätt fena till prylarna.Surfan, vilken fena skulle Du rekommendera till mina prylar?
-
@S-1409 425799 wrote:
Får väl börja att be appel om ursäkt för min kommentar, tyckte bara att 7,5 cm var en för exakt siffra. jag tror inte att jag skulle känna nägon skillnad i bomhöjd om jag så höjde eller sänkte bommen med 10 cm. Jag bara skickar på bommen på masten utan att kolla på centimetern var den hamnar. Därav min kommentar. Sorry appel.
Surfan, vilken fena skulle Du rekommendera till mina prylar?Kompis! När du ligger och kör stenhårt på gränsen så har t.o.m. 3 cm upp eller ner betydelse jag lovar!
Fena på 26-28cm för tokslör.
Brädans volym känns väl stor till dej och seglet. En minskning på 15 liter skulle öka potentialen med samma fena 5-7 knop, utan att offra förmågan att dra rigg vid total punka!!
Cheers!
-
@S-1409 425799 wrote:
Får väl börja att be appel om ursäkt för min kommentar, tyckte bara att 7,5 cm var en för exakt siffra. jag tror inte att jag skulle känna nägon skillnad i bomhöjd om jag så höjde eller sänkte bommen med 10 cm.
Om du inte märker vad 10 cm bomhöjd gör så kanske du skulle öva dig i att bli lite känsligare för skillnader i trim. Bra seglare har ofta väldigt god förmåga att märka även väldigt små skillnader i trimmet.
-
Det är därför jag frågar Er som kan det här på forumet. Jag behöver alla tips och trix jag kan få. Letar fortfarande efter “känslan” för att köra fort.
-
Ändra bara en sak i taget, och ändra måttligt. Annars kan man lätt trimma bort sig…
Logga in för att svara.