Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Balgö imorgon (måndag) em / kväll

• Balgö imorgon (måndag) em / kväll

Publicerad av glader på 11 september, 2011 vid 19:51

Någon som är sugen på att hänga med och testa Balgö? Medger att det är en liten chansning. Jag, Mården och Flood har haft en fantastisk dag där i liknande förhållanden. I bästa fall blir det så igen, men har kört för lite i hård vind där för att ha örnkoll på riktningar, vattenstånd etc.

Får väl bli Torkelstorp annars, men ganska övertygad om att det blir stökigt där.

steflo112 svarade 13 år, 2 månader sedan 3 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • steflo112

Medlem
    12 september, 2011 vid 07:08

Varför inte, som flickan sa.

När åker vi?

Stefan

• glader

Medlem
    12 september, 2011 vid 07:25

Kul Stefan!!!

Låt oss höras under dagen. Vinden verkar komma vid 16-17. Har liten, liten tvekan i maggropen. Om något pajar och man måste driva över viken är det ju helt ok en varm sommarförmiddag. Nu i skymningen är det en annan sak. Låt oss se om någon mer är på och vart magkänslan guidar oss under dagen.

• steflo112

Medlem
    12 september, 2011 vid 09:29

Kan inte Askimsviken fungera, en dag som denna?
    Jag tror inte TT fungerar idag, för mycket syd eller vad tror Du?
    Kanske Träslövsläge eller Åsa?
    Tips om bra vatten mottages med stor glädje.
    Jag byter Fiskebäck mot vilket annat ställe som helst, som är bra på syd.

Stefan

• glader

Medlem
    12 september, 2011 vid 09:48

Kanske Askim, men då får man nog ta vågis.

Fungerar inte Tjolöholm på syd? Ser ju ut som mest åker och ängar på udden i söder. Annars är det säkert jättestökigt i TT och det är egentligen aldrig mitt förstaval, men det är åtminstone långgrunt och mycket folk.

… och så har vi då Balgö som potentiellt är västkustens speedspot nr 1 idag.

En vacker dag skall jag åka rakt ut i Fiskebäck i sådant här väder och smäcka in gipparna som min idol gör, men jag är inte där ännu…

• marden

Medlem
    12 september, 2011 vid 10:00

Ähh ,vad kan hända vid balgö
    Det är ju fortfarande varmt i vattnet och ni ska ju inte vara på jobbet fören i imorrn bitti .
    Sen om du åker till Haga ,tror jag knappt du Skulle kalla balgö ett speedspot längre .
    Fast vi gjorde iofs 37 kn där vilket vi knappt gjort dem dess ..
    och om vi gjorde 37kn för flera år sen borde många göra 40kn lätt där idag
    är det ingen som provat sen dess?

• glader

Medlem
    12 september, 2011 vid 10:07

Det är ju fasen att du bor i Stockholm Mården. Västkusten behöver surfare som du.

37 knop var snabbt då. Vi blåste väl alla tre våra pb med 2-3 knop. Men självklart vore det kul att testa Haga.

• steflo112

Medlem
    12 september, 2011 vid 11:29

Det blir väl att smäcka in gipparna i Torkelstorp istället.
    Inte visste jag att jag var din idol, man tackar (OBS Ironi)

Stefan

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Balgö imorgon (måndag) em / kväll

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.