• Publicerad av anonym-anvandare på 11 november, 2005 vid 11:38

Som det ser ut nu, ska jag försöka åka iväg några dagar till Bali ifrån Kuala Lumpur i början på februari.
    Vill gärna ha lite tips om hur man ska åka (har kollat på Air Asia), vart man ska bo och något bra surfställe (nybörjare!). Har ingen egen bräda, någon som vet om man kan få tag på en därnere? hyra eller köpa? Vad jag har hittat är att februari inte bästa tiden att åka dit, men det är väl värt det? Nån som vet?

chriis svarade 19 år sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    11 november, 2005 vid 15:31

Bo var som helst i Kuta. Bräder finns att köpa eller hyra överallt, men både boende och surfshopar är centrerade runt Poppies 1 och Poppies 2 (gator). Om du skall lära dig är det bäst att hålla till på kuta beach eller angränsande Legian beach. Det är nästan de enda bryten som är på sandstrand. Tyvärr är just de ställena inte så bra på vintern eftersom vindarna blåser från väst, vilket gör att det blir pålandsvind. Har förmodligen inte så stor påverkan för dig om du skall lära dig, men nackdelen är att vattnet kan bli riktigt äckligt i Kuta pga av all skit som blåser in. Om du däremot kan surfa lite, så är vintern riktigt bra på östra sidan (frånlandsvind hela vintern). Där finns några riktigt bra bryt, bland annat Nusa Dua som nästan alltid har lite swell. Dessutom bara höger bryt vilket är bra för dig som har vänster fot fram.

• anonym-anvandare

Medlem
    11 november, 2005 vid 15:34

Köp beggad i Kuta. Du kan ta in på billiga ställen när du kommer dit. Låt dig inte luras på flygplatsen av hotell folk. Ta en taxi in (pruta ordentligt) ca 25 000 rps. Säg att de skall köra dig till Poppies lane 2 vid baren tubes. Där är fullt av billiga ställen. ca 40000 rps per natt. Med andra ord under 40 sek. Testa att surfa Kuta beach först. Det är sand. Sedan kan du ta dig ner till Dreamland. Ganska snäll högervåg och relativt djupt. När du känner dig mogen är Cangu norr om Kuta bra. Nusa lembongan är en favorit.

J

• zoolander

Medlem
    15 november, 2005 vid 20:02

Svar till:

Köp beggad i Kuta. Du kan ta in på billiga ställen när du kommer dit. Låt dig inte luras på flygplatsen av hotell folk. Ta en taxi in (pruta ordentligt) ca 25 000 rps. Säg att de skall köra dig till Poppies lane 2 vid baren tubes. Där är fullt av billiga ställen. ca 40000 rps per natt. Med andra ord under 40 sek. Testa att surfa Kuta beach först. Det är sand. Sedan kan du ta dig ner till Dreamland. Ganska snäll högervåg och relativt djupt. När du känner dig mogen är Cangu norr om Kuta bra. Nusa lembongan är en favorit.

J

[/ QUOTE ]
    så jalla dyrt e det väl ändå inte att bo där..

• chriis

Medlem
    27 december, 2005 vid 12:27

Jag ar pa bali nu, jag har hittat ett guldhotell pa poppies lane 2, chempaka2 heter det, 40000 per natt inkl frukost, riktigt schysst. ang surf tycker jag du ska kopa dig en stor brada kanske 8fot, sen surfar du i kuta nan vecka och sa fort du lart dig sta och kanske svanga lite pa kuta ta dig till dreamland, changu eller drar du till lombok, where the real surf is 🙂 Jag va pa inside grupuk, en riktigt slo hogervag som jag blev kar i. jsut det, betala inte mer an 20000 for en brada/dag, ska ut och supa nu over and out!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.