Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Resor & Transport › Bali?
-
Bali?
Publicerad av bergelin på 13 februari, 2004 vid 11:52Drar till bali i borjan pa mars och skall vara dar tre manader, nagon som vet var det ar bra att vindsurfa dar??
zoolander svarade 20 år, 9 månader sedan 3 Medlemmar · 9 Svar -
9 Svar
-
Kom just hem efter 4 månader vågsurf i Indonesien. Just nu är det regnsäsong dvs riktig hård onshore vind på västsidan. Kuta beach, där du troligen kommer bo i början såg helt underbar ut att vindsurfa. Dock finns det ingen utrustning att hyra. Vattnet är väldigt smutsigt oxå på västsidan.
Vert inte riktigt hur det är men vinden kommer nog ha lagt sig lite tills du är där. Ibland är det nån kitare ut men vindsurf ser man ytterst sällan. Såg en snubbe som vindskata på stranden en dag.
Hur som helst kommer du få det jävligt gött, testa att vågsurfa.
Hur gör du med visum om du stannar 3 månader, nya visumregler ger ju bara 30 dagar väl??ha det..
//Lars
-
tja lars!
bra att du hade det bra på bali! jag undrar om där finns mycket rev och sån skit! jag gillar inte det så värst mycket.. hur mycket blåste det ungefär?
va nattlivet gött? eller jo det vet jag iofs tt det är!ha det bra!
-
Tjena..
Vet inte riktigt hur mkt det blåste men nu i slutet (början av feb.) så var det minst kuling varje dag nästan. En rapoort från baliwaves.com säger om 11feb, min sista surfdag =( :
Wave height was pushing through in the 2-4ft range with plenty of freak sets getting into the 5ft plus sector. There were at least 10 surfers out trying to paddle into the 60knott cross-shore wind.
Onshore eller kanske lite sideshore på västsidan. Vill du vågsurfa får du palla dig över till östsidan. Går dock ganska fort till de närmaste bryten, 15 min.
I stort sätt alla surfspots är rev men det finns vassa och andra som är helt lugna.
Du kommer troligtvis bo i Kuta och där har du en riktigt lång strand. När det blåser som mest är det helt tomt i vattnet.
Vill du ha nåra lätt vågsurfspots så finns:
Västsidan:
Medewi: stenbotten, lång vänster samt en kort höger finns om man letar lite..Ca 2h från Kuta men här kan du bo billigt.
Dreamland: sand, dött rev och lite sten men ingen fara. 30min från Kuta kanske, går att bo här med.Östsidan:
Seranagan: Närmaste brytet från Kuta, 15 min. Dött rev men väldigt snällt. Kan vara skönt med booties. Kom hit tidigt, soluppgången för sen blir det sjukt crowded med japanare.
Padang Galek: Rent beachbreak, ligger norr om Sanur, svart sandstrand med risfält mm, vackert.Vill du lära dig vågsurfa så köp en surfguide och booties, alltid bra att ha.
Angående utelivet så finns det där och personligen tycker jag det är värdelöst. Bara massa techno, progressive blabla skit överallt. Mixen av gamla gubbar och prostituerade runt omkring dig gör inte saken bättre heller.
Hur som helst kommer du få en jävligt go resa. Hur länge ska du vara borta?
Bara fråga om det är nåt som e oklart..
///Lars
-
bra svar! men vad e booties? skor? fasen va tradigt om det bara e massa rejv pa klubbarna, men man far val sta ut anda!
jag drar sjunde mars och ar borta lite mer an tre manader..jag borjar i bkk, sen ska jag till angkor, sen sa blir det forhoppningsvis en biljett till jakarta sa att jag sjalv kan ta mig till bali och sen fran bali vettifasen vart det bar, antagligen tillbaka till thailand! jag aterkommer om jag kommer pa nagra fler fragor!
ha det bra
-
Sa det ar Kuta Beach pa Vastsidan som galler da eller? Om det ar daligt med vindsurfae dar, vet du nagon annan stans i narheten som man kan dra?? Dar vinden ar stadig och det finns uthyrnings/kop-mojligheter…
/
Erik -
booties = revskor
Reven är inte så farliga som du tror, mkt är dött. Men det är klart, när du väl skär dig så sitter det där ganska länge. Sår tar år och dar att läka där nere.
Kuta är där alla turister finns typ. Du tröttnar snabbt. Jag tror dock det kommer funka vindsurfa/kita när ni är där i början iaf. Enda stället jag hört talas om att man kan hyra är Sanur på östsidan, men är inte säker. Tror faktiskt inte det finns nåra uthyrning-/köpmöjligheter alls.
Ska du ta med dig prylar? Annars är det bara stsa på vågsurf.//Lars
-
glömde..
Erik: hur gör du med visum om du ska vara där i tre månader
zoolander: har du business i jakarta, eller vad göra där?
//Lars
-
hehe.. nä inga buisness där inte.. jag ska bara scholla läget och sånt! det ska ju va lite jungel och annat stuff där! jag ska ta med en 14,2 m2 kite och en 125cm bräda!
Logga in för att svara.