Senaste nytt › Forums › Övriga › Andra brädsporter › BananaX Snowboard
-
BananaX Snowboard
Posted by kinetic on 11 mars, 2009 at 23:00Fick lite bilder på en ny (?) typ av snowboard från Pirate:grin: ! Ser rätt lustig ut med “bananformen”. Brädan är tydligen tänkt till lössnö-åkning där den enligt uppgift hade klart bättre svängegenskaper än en motsvarande konventionell snowboard…Måtten är ca 175cm x 27 cm, R=9.5 har jag för mig…
tim-eriksson replied 15 years, 9 months ago 5 Members · 10 Replies -
10 Replies
-
det är väl ungefär samma grej som libtech kör med
http://www.lib-tech.com/banana/index.htmlJävligt sugen på att testa en sån. men vad är det för konstiga plattor vid bindningarna?
-
Det är en “grip pad”, man brukar väl ha bakre foten där nar man åker i liften har jag för mig, brukar ju bli jäkligt halkigt…
-
nä altså jag menar de runda plattorna. är det någon konstig bindningsinfästning? sticker ju upp en bit från brädan.
-
Styret: Japp det är bindningarna, fråga mig inte vilken typ av bindning det e för jag har ingen aning…Bindningsinfästningen är ju det “standariserade” med 4-fästskruvar som även synes på bilden
-
Det är en bindning som, tyvärr pirate, blivit ratade av 95% av alla snowboardåkare. Varför satsar pirate på dessa?
-
styret;534665 wrote:det är väl ungefär samma grej som libtech kör med
http://www.lib-tech.com/banana/index.htmlJävligt sugen på att testa en sån. men vad är det för konstiga plattor vid bindningarna?
Brädorna är riktigt gosiga… Var på hugget nästa år för att få tag i en! De går åt som smör i solsken..
Har själv en gammal trs mtx, dvs ej rocker men har teståkt de nya också
-
Schnitzler: Bindningarna ingår inte i priset, var o en får sätta dit vad man vill…
-
ska man hellre satsa på en banan än en fläskig bred offpist bräda om det bara är surfig puderåkning som gäller?
-
styret;534891 wrote:ska man hellre satsa på en banan än en fläskig bred offpist bräda om det bara är surfig puderåkning som gäller?
Kort och gott, ja.. Eller helst båda två 😀
Log in to reply.