Senaste nytt Forums Övriga Andra brädsporter BananaX Snowboard

• BananaX Snowboard

Posted by kinetic on 11 mars, 2009 at 23:00

Fick lite bilder på en ny (?) typ av snowboard från Pirate:grin: ! Ser rätt lustig ut med “bananformen”. Brädan är tydligen tänkt till lössnö-åkning där den enligt uppgift hade klart bättre svängegenskaper än en motsvarande konventionell snowboard…Måtten är ca 175cm x 27 cm, R=9.5 har jag för mig…

tim-eriksson replied 15 years, 9 months ago 5 Members · 10 Replies
  • 10 Replies
  • styret

Member
    13 mars, 2009 at 06:35

det är väl ungefär samma grej som libtech kör med
    http://www.lib-tech.com/banana/index.html

Jävligt sugen på att testa en sån. men vad är det för konstiga plattor vid bindningarna?

• kinetic

Member
    13 mars, 2009 at 08:42

Det är en “grip pad”, man brukar väl ha bakre foten där nar man åker i liften har jag för mig, brukar ju bli jäkligt halkigt…

• styret

Member
    14 mars, 2009 at 14:19

nä altså jag menar de runda plattorna. är det någon konstig bindningsinfästning? sticker ju upp en bit från brädan.

• kinetic

Member
    14 mars, 2009 at 15:10

Styret: Japp det är bindningarna, fråga mig inte vilken typ av bindning det e för jag har ingen aning…Bindningsinfästningen är ju det “standariserade” med 4-fästskruvar som även synes på bilden

• schnitzler

Member
    14 mars, 2009 at 15:16

Det är en bindning som, tyvärr pirate, blivit ratade av 95% av alla snowboardåkare. Varför satsar pirate på dessa?

• tim-eriksson

Member
    14 mars, 2009 at 15:51
    styret;534665 wrote:
    det är väl ungefär samma grej som libtech kör med
    http://www.lib-tech.com/banana/index.html

Jävligt sugen på att testa en sån. men vad är det för konstiga plattor vid bindningarna?

Brädorna är riktigt gosiga… Var på hugget nästa år för att få tag i en! De går åt som smör i solsken..

Har själv en gammal trs mtx, dvs ej rocker men har teståkt de nya också

• kinetic

Member
    14 mars, 2009 at 18:38

Schnitzler: Bindningarna ingår inte i priset, var o en får sätta dit vad man vill…

• styret

Member
    15 mars, 2009 at 10:14

ska man hellre satsa på en banan än en fläskig bred offpist bräda om det bara är surfig puderåkning som gäller?

• jumper

Member
    15 mars, 2009 at 10:50

Det går som sagt åt som smör i solsken..

• tim-eriksson

Member
    15 mars, 2009 at 14:13
    styret;534891 wrote:
    ska man hellre satsa på en banan än en fläskig bred offpist bräda om det bara är surfig puderåkning som gäller?

Kort och gott, ja.. Eller helst båda två 😀

Log in to reply.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Andra brädsporter BananaX Snowboard

You must be logged in to create new discussions.