Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Bantat bygge
-
-
Grymt som vanligt Björn!
Vad tror du vikten skulle landa på en “pro model” med optimerat laminat och vanlig Divinycell sandwich?
-
@dendrite 743416 wrote:
Nice, då kanske man får se den i Rullsand nån dag 🙂
Absolut, bara det blir en prognos
-
@J.F. 743421 wrote:
Grymt som vanligt Björn!
Vad tror du vikten skulle landa på en “pro model” med optimerat laminat och vanlig Divinycell sandwich?
Tack,
Teoretisk gör HC:n ca 500 gram på en bräda, men sen behöver man spackla upp kanterna för att kunna slipa dem vilket adderar vikt. Sen har jag ju också spacklat i HC:n där det är höga tryckkrafter (under hälar och vid mastkassett). Så kanske 2-300 grams viktbesparing.
Så gissningsvis strax över 5 kg med divinycell, Lägger man till nån extra fotstroppspossition och något större pads (jag försökte minimera padsen utifrån mina fötter, iofs 46or så de är redan ganska stora) skulle man väl hamna runt 5.3. -
Imponerande bygge Björn, GRYM vikt och riktigt snyggt slutresultat!
Blir spännande att se om den håller..? Tack för att du delar med dig av dina projekt! -
Jahaja, den höll inte:)
7e eller 8e seglingen sprack den längs halva botten upp på kanten och vidare halvvägs upp mot mastkassetten samt att mastkassetten vred sig ner i brädan. Har fullagat den snabbt(tryckt i pu-lim och bytt halva botten mot divinycell) och hoppas den håller tills nästa bräda blir klar, en exakt likadan men nu i konventionella material -
Jo, gillade den skarpt. Ola har gjort ett bra jobb med shapen.
Logga in för att svara.