Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bara en Skön bild…

• bjornen_vb

Medlem
    2 mars, 2001 vid 07:15

Något mindre harmoni !

• anonym-anvandare

Medlem
    2 mars, 2001 vid 09:57

Inte konstigt att brädan inte vill flyga när man har en Fzwei plastbräda från Deutschniland, istället för en Quatro handmade av Sean Ordonez /Benke

• voodoo

Medlem
    2 mars, 2001 vid 11:01

den är inte av Ordonez, Keith Taboul gör sina själv!!

vooodo wink.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    2 mars, 2001 vid 12:49

Var är denna bild tagen?

• anonym-anvandare

Medlem
    2 mars, 2001 vid 13:15

Ser ut som när Rappe kryssar, fast 10m över vattenytan..hehe

• johan

Medlem
    2 mars, 2001 vid 15:02

Gris cool bild!!

Men är det inte lite fejk varning över den ??

Det är lite för bra skärpa på honom + att det ser mer ut som vanlig seglings stance än ”försök klia dig i arslet med bakre stoppen stance”.

Johan smile.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    2 mars, 2001 vid 15:46

Kolla skuggorna på de båda seglarna en gång..solen kommer från olika håll..och det gå inte att skymta nån horisontsförändring i seglet…altså bilden är fejkad…kolla sprutet bakom brädan oxå, helt annan skärpa på dem om man förstorar upp bilden i tex ACDSee..

Nej, den tar vi och sågar///

• joce

Medlem
    2 mars, 2001 vid 16:11

Skuggorna ser väl ok ut, solen från vänster ?!

• voodoo

Medlem
    2 mars, 2001 vid 16:38

Tror också att bilden är fejk..urklippt och inklippt i en annan bild och sedan lite hjälp av kloningsverktyget i photoshop runt hela seglaren…så vips sitter den som en smäck….nästan !!!

vooodo wink.gif

• manic

Medlem
    2 mars, 2001 vid 17:13

Nej jag tror inte den är fejk:
    1.nån skrev nåt om att seglaren bakom är mera suddig, ju visst, men fokuseringen ligger ju på Keith. Dessutom kan ni ju kolla på skärpan på vågen(vitvattnet av vågen)som stämmer överens med Keith.
    2.om man kollar genom monofilmen på seglet ser man ju en lätt skiftning vid horisonten, sånt är jobbigt att fejka. Märk väl också utskärningen där man fäster bommen, man ser himmlen i rätt färg bakom.
    3. spåret av vatten som ligger efter tailen på hans bräda ser helt riktig ut, det skulle vara väldigt jobbigt att fejka dem så att det skulle se såhär pass troget ut.

dessutom, varför skulle de lägga ner tid på att fejka en sån bild? de lär ju inte sälja mer brädor av att det går att kryssa med dem i luften =)

MANIC

• voodoo

Medlem
    2 mars, 2001 vid 17:41

denna fejk på föregående bild gjorde jag på ett par min..så nog är det lätt att fixa och efter att tittat noga på bilden i photoshop så tror jag fortfarande att den är fejk…

vooodo wink.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    2 mars, 2001 vid 21:41

Nja, kolla på den andra seglaren så borde reflexen i seglet komma mer åt höger om man tittar på seglaren som hoppar skugga..Jag tycker det iaf…I den klara himlen borde det gå att se mer igenom seglet än vad det gör….den mycket mycket vaga horisont som går att urskilja är alldeles för svag..

• joce

Medlem
    3 mars, 2001 vid 00:20

Om den kom mer åt höger så skulle den inte ligga i seglet längre.

Han som hoppar har seglet mellan sig och solen, samma sak med snubben som
    kör mot land. Säg att solen ligger ”mitt emellan” seglarna vad är det då för fel på reflex resp skugga? Båda har då sin reflex på ungefär samma ställe i seglet. Absolut inget fel på skuggorna som syns på den här bilden. ”Manipulationen” som Vodoo gjorde bevisar väl egentligen ingenting, spegelvända en bit av en bild är inte direkt avancerat, ser inte särskilt naturligt ut heller . Vattendropparna efter brädan lär inte vara fejkade, dem ser alldeles för naturliga ut, däremot skulle det inte vara svårt att få det att se ut som om killen hoppade högre än vad han i själva verket gjorde.
    Men varför, grabbarna hoppar ju så högt?!

• voodoo

Medlem
    3 mars, 2001 vid 07:19

bilden som jag fejkade är inte bara spegelvänd utan också vriden bakgrunden och vattnet är klonade där seglaren var tidigare, och jag gjorde inte bilden för att den skulle se ”naturlig” ut, utan tvärtom för att man ska se hur lätt det är att fejka, Jag förstår inte heller varför dom ska fejka en sån här bild, när bilden inte är särskilt radikal och det är knappast ngt problem för killarna att göra..och det enda som får mig att tro den är det är att pixlarna är olika stora när man tittar närmare på bilden och att omr. runt seglaren är oskarp. det sistnämnda kan dock visa sig om man komrimerar bilden hårt, men då skulle det ju synas mer över hela bilden..

vooodo wink.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA