• Barbados?

Publicerad av jeppepeppe på 2 november, 2004 vid 20:12

Sitter och planerar en vintersemester i slutet av mars och har efter lite letande kommit fram till att Barbados skulle kunna vara ett schysst alternativ! Har dock lite funderingar kring själva Barbados:

Hur är Silver Sands, är det bara vågsegling eller kan man köra freestyle där också?

Hur är det för en icke vindsurfande respektive? Är det schysst strand?

Hur är själva byn vid Silver Sands?

Finns det andra saker att hitta på i närheten?

Hoppas att någon kan svara! laugh.gif

anonym-anvandare svarade 20 år sedan 3 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • mag

Medlem
    3 november, 2004 vid 11:19

Silver Sand är bäst för vågor men innaför revet går det kanon att köra lite freestyle. Men ska du endast freestyla så finns det billigare ställen i Västindien att åka till. Det blåser ju inte så mycket så det är inte så mycket chopp=bra freestyle(?) innanför revet. Mest 5,7-6,5 vind. Vinden är väl bäst dec-feb o juni.

Stranden är underbar för din tjej. Det är ingen by i egentlig mening vid SS, endast hotell och villor. Men det finns massa coola pubar o restauranger ett par kilometer bort. Kanon för nattlivet! Man åker billiga minivantaxis dit och hem.

Barbados är DYRT dock! Den billiga dollarn har ju gjort det billigare men det kostar multum. Men det är väl den enda nackdelen som jag minns.
    /Magnus

• jeppepeppe

Medlem
    3 november, 2004 vid 12:32

Tack för svaret! Kan ju hoppas att det blir lite billigare iom att dollarn är billig… Hittade även ett ställe som heter Oistins, lite längre västerut, där det fanns ett Club Mistral center. Har du någon aning om hur seglingen är där?

• mag

Medlem
    3 november, 2004 vid 13:23

I Oistins är seglingen platt med lite dyning en bit ut. Det är där omkring alla uteställen ligger på gångavstånd. Dock är det inte samma goa surfstämning där inne i byn. I SS är det mest surfare som bor och ligger på stranden och det är bra klass på seglarna och mycket att titta på. Oistins är mer nybörjarställe. Men man kan ta minivantaxi mellan dessa båda, inkl att gå en bit tar det väl max 30 minuter.
    /Magnus

• jeppepeppe

Medlem
    3 november, 2004 vid 22:11

Ok, tack för hjälpen.

Fick tips av en kompis att prova antingen Aruba eller Bonaire. Han trodde att det skulle vara lite bättre priser samt mer vindsäkert där.

Mag, har du – eller någon annan – några erfarenheter från de öarna?

• mag

Medlem
    4 november, 2004 vid 08:43

Tyvärr har jag inga erfarenheter där, jag åker bara dit det finns vågor! Flaschwasser lämnar jag åt tyskarna! laugh.gif
    Skulle dock tro att vad gäller skön stämning så slår Barbados det mesta i Västindien och jag åker gärna tillbaks. Och grymt fin vågsegling att förbättra sig på. Klockren sideshore-crossoff vind på vintern.
    /Magnus

• jeppepeppe

Medlem
    4 november, 2004 vid 21:30

Tack Mag!

Verkar inte vara så mycket att tveka på!!! grin.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    5 november, 2004 vid 02:27

Du kan även bo vid Silver Rock, som är lite uppvind om SS. Jag tyckte att vågen var lite bättre där och lite snällare shorebreak. Brian Talma har även sitt center där.
    Personligen tycker jag nog att det är bättre att segla i Oistins om man är ute efter freestyle, då det kan vara ordentligt skvalpigt innan för revet emellanåt i SS. Det finns även ett bra vågställe downwind om Club Mistral. Hör dig för där om när det funkar bäst.
    Något att tänka på är att det inte är helt lätt att transportera runt surf prylarna om man inte har bil. Och det är riktigt dyrt att hyra…
    För övrigt har de så bilig rom, så man behöver inte någon annan sysselsättning än den och surf wink.gif

David

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.