Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Resmål & Spots › Barbados
-
Barbados
Publicerad av radikalle_ på 27 november, 2005 vid 11:32Nån som vart där?
Funderar lite på en 2-veckors trip i jan-feb. Ser ju gött ut de man hittar på nätet, men e de nån som har förstahands info?radikalle_ svarade 18 år, 11 månader sedan 5 Medlemmar · 11 Svar -
11 Svar
-
Åk dit, åk dit, åk dit du kommer aldrig att ångra dig.
Silver sands har fina vågor 150 meter ut och innan för kan du bara träna nya trick, en avspänd miljö.
under vintern är vinden lite si och så, ta med minst två kites.
Var själv där 10 veckor och vinden ligger på 7-12m/s
Otroligt bra ställe men lite väl dyrt men skit i det,för vad gör det om 100 år
Mvh Roger Ö -
oj, nu hopar sig frågorna.
Hur flög du dit? hittade en resa för ynka 76000:- på flygvaruhuset-som hittat
Var bodde du?
va kostar maten?
va kostar allt?
när e de mycke folk?
när ska man åka dit? -
Åkte från Holland utan boende,kolla på nätet på boende i silver sands
Kostnaden är hög men ok, beroende på vad man får uppleva
Lagom mycket folk inte trångt
Januari/Febuari
Roger Ö -
Det finns en svensk snubbe som har guest house nära silver sands.. kommer dock inte ihåg vad det hette för det var så längesedan jag var där. Vi åkte dit utan att ha någonstans att bo oxå sedan fixade vi boendet där. Vi var där i början av Januari och då var det inte alls mycket turister.. man kunde ha hela stränder för sig själva, riktigt nice
Jag gillade barbados som fan, förmodligen mest för att dom pratar engelska där och man kunde på så vis hänga med localsen till skillnad från här på dominikanska där man måste kunna spanska (vilket jag inte kan så bra)
-
Låter ju riktigt gött ju!
Början på januari borde ju va högsäsong så de verkar ju lovande. Va de längesen du va där?
Varför envisas alla me å åka till Dominikanska hela tiden? -
Där är bra att kita där med
Bara lite kyligare klimat bland dom som bor på ön
Dom röker nog inte lika mycket gräs
Roger Ö -
Grejen är att dominikanska är en större ö med berg och grejer vilket innebär att man kan få mycket kraftigare thermal winds.. jag har för mig att fenomenet inte blir alls lika kraftigt på barbados som här. Å andra sidan så gör det att det regnar mer på dominikanska än barbados oxå..
Jag föredrar iofs vind och mulet än sol och vindstilla
-
Kom precis hem efter 2 veckor på Barbados och jag kan bara säga: åk dit!
Vi hade vind alla dagar, den första veckan körde jag nia med bra patte de flesta dagarna (normalt sett e de nog iofs 12:a man kör verkar det som). Vågor alla dagar, varierande i storlek från 1,5 – 3,5 meter, riktigt schysst! Bra riktning också, mycket bra vågridning. Dessutom är det ju rev så om man vill slippa vågorna är det bara att hålla sig innanför revet.På obestämd framtid har stället en downperiod när det gäller (ffa amerikanska) vindsurfare. Detta ger 2 bra saker:
1) Lite folk på vattnet (ibland var det jag, tjejen och kanske 2 till ute även i riktigt bra förhållanden, helt sjukt! för det mesta var det iofs kanske 10-15 ute på kitestranden)
2) Normalt sett dyrt boende sjunker rejält i pris. Vi betalade 35 US per natt för en 3 rummare med stort kök, havsutsikt, 50 meter till vattnet. Om man e snål gör det nog att fixa billigare/sämre. Kontakta våran uthyrare Bryte St. John bryteSJ@yahoo.com tel. 1 (246) 420 3611 . Schysst snubbe/Kalle och MAgdalena
-
Vi funderar på att dra dit nu i Mars, några tips? Är det dyrt att handla mat mm några budgettips?
-
RadiKalle_ wrote:Kom precis hem efter 2 veckor på Barbados och jag kan bara säga: åk dit!
Vi hade vind alla dagar, den första veckan körde jag nia med bra patte de flesta dagarna (normalt sett e de nog iofs 12:a man kör verkar det som). Vågor alla dagar, varierande i storlek från 1,5 – 3,5 meter, riktigt schysst! Bra riktning också, mycket bra vågridning. Dessutom är det ju rev så om man vill slippa vågorna är det bara att hålla sig innanför revet.På obestämd framtid har stället en downperiod när det gäller (ffa amerikanska) vindsurfare. Detta ger 2 bra saker:
1) Lite folk på vattnet (ibland var det jag, tjejen och kanske 2 till ute även i riktigt bra förhållanden, helt sjukt! för det mesta var det iofs kanske 10-15 ute på kitestranden)
2) Normalt sett dyrt boende sjunker rejält i pris. Vi betalade 35 US per natt för en 3 rummare med stort kök, havsutsikt, 50 meter till vattnet. Om man e snål gör det nog att fixa billigare/sämre. Kontakta våran uthyrare Bryte St. John bryteSJ@yahoo.com tel. 1 (246) 420 3611 . Schysst snubbe/Kalle och MAgdalena
E de bara sand innanför revet? (alltså nybörjarvänligt)
-
Njae, de e inte direkt nybörjarvänligt. Launchstranden e ganske liten (mao e stora delar av kuststräckan på denhär sidan ön klippig) och även om det är “platt” innanför revet så bottnar man inte (om man dyker ner skulle jag gissa att det är sandbotten…) Men visst fanns det nybörjare ändå. En sur tysk från Mistralcentret höll nybörjarkurser nästan varje dag.
Budget: Fixa boende via snubben jag rekommenderar redan här hemifrån. Det borde inte va nåra problem att pruta ner hans “officiella” priser ungefär som vi gjorde om de inte blir en plötslig lokal folkvandring. Om man bor i lägenhet är det ju klart smidigast att köpa mat på supermarket (priser som i Sverige typ), där man kitar (Silver Rocks) finns det ändå knappt nåra restauranger.
boende-snubben bjöd dessutom me oss på lokala partys så det finns fördelar att bo hos honom utöver priset.
/Kalle
Logga in för att svara.