• nick

Medlem
    11 maj, 2004 vid 11:25

Jag var i Barcelona i September för 1 1/2 år sedan. Då kitade de vid beachen mitt i stan.

• anonym-anvandare

Medlem
    18 maj, 2004 vid 11:27

Nu är jag hemma igen . Tack Nick , Mitt i stan jättebra men ej naturlig strand man bygger en strand men helt ok mycket badgäster redan nu men kitarna håller till i ena änden av stranden.2. en halvtimma med tåg fråga alla vet jag glömt namnet på stranden fina breda stränder. tre daggar vind av tre möjliga. Varning juni till och med Augusti förbjudet att kitesurfa pga mycket folk men flera sade man kan gå ner på kvällen. Alltså bästa tiden Våren även vindmässigt. 16 m vanligaste storleken alltså på kite. Barcelona som stad suverän bra transporter tåg tunnelbana till stränderna Martin Lindèn 070-7235567.Stränder finns lite överallt ex nära flygplatsen man borde kunna hitta plats även högsäsong.

• patrikol

Medlem
    18 maj, 2004 vid 14:32

Tack för den fina infon! Bra med lite info om olika kitespots. smile.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    20 maj, 2004 vid 01:58

Det grymmaste stället runt Barcelona heter Platja de Castelldefeles. Ligger ca 30 min med tåg söderom Barca. Grym kitestrand o lång som fan. Ett par personer dog för ett par år sedan när de kite:ade…dom flög helt enkelt iväg o kraschade in i ett par hus ett par hundra meter inåt land. Läbbigt.

Från Sants Estacio/Centralstationen i Barcelona tar man tåget till Platja(Playa) de Casteldefeles(som egentligen är en beachcommunity typ, till själva Caste…byn). Kostar typ 30-50 spänn eller nåt tur o retur. Smidigt som fan.
    Mycket bättre vattenkvalitet än Barceloneta inne i stan. Långtgrunt, på sommaren mkt spanjacker(hrrmm…obs: katalaner!), dock bred strand så det spelar inte så stor roll.
    Vid total stiltje finns mänger att göra i Barca.

/David

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.