Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Barsebäck camping – go eller nogo?

• Barsebäck camping – go eller nogo?

Publicerad av gepe på 6 augusti, 2011 vid 15:46

Kommer att spendera natten till måndag på Barsebäcks camping och det ser ju ut som att det blir surfbart på eftermiddagen imorrn.

Eftersom jag inte har nån som helst koll på om det är ok eller inte att köra där tänkte jag be om lite råd här istället. Har sökt utan att hitta något klart besked, så vad gäller egentligen?

Råd mottages tacksamt! Jag vill ju helst undvika att förstöra för locals pga okunskap…

MvH Göran

gepe svarade 13 år, 8 månader sedan 4 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • viktor77

Gäst
    6 augusti, 2011 vid 16:34

Det är ok. Men surfa inte för långt norrut, då kommer du in på naturreservatet. Har för mig att reservatet börjar där skogen börjar. Söder om bryggan är det en massa sten om jag inte minns fel. Se upp med badare, de har alltid företräde.

• brickan

Medlem
    6 augusti, 2011 vid 16:51
    viktor77;664517 wrote:
    Det är ok. Men surfa inte för långt norrut, då kommer du in på naturreservatet. Har för mig att reservatet börjar där skogen börjar. Söder om bryggan är det en massa sten om jag inte minns fel. Se upp med badare, de har alltid företräde.

Men att det är naturreservat betyder väl inte att man inte får vistas där? Större delen av skanör är ju naturreservat och där går det ju att surfa.

• gepe

Medlem
    6 augusti, 2011 vid 17:44

Sweet, då blir familjen nöjd när de slipper släpas med till ytterligare en spot där de är fast på stranden. De är inte lika lättflörtade nu efter en veckas roadtrip, haha.
    Ska man tro DMI så ser det ut att kunna bli en hel del åkning imorrn också, kul…

Tack för svaren, de uppskattas!

MvH Göran

• viktor77

Gäst
    6 augusti, 2011 vid 17:47

Olika regler gäller i naturreservaten. I naturreservatet i Lundåkrabukten får du inte kitesurfa. För regler kring Näset kolla in http://www.surfklubben.se/

• brickan

Medlem
    6 augusti, 2011 vid 20:41

Jag menar bara att naturrecervat inte automatiskt betyder surf förbud

• yeeah

Medlem
    7 augusti, 2011 vid 09:42

campingen är inte speciellt bra på syd sydväst då det blir byigt, mkt bättre på nord väst och rak väst.

Visa extrem hänsyn till badare, folk som är ute och går med sina hundar och fåglar.
    Är det syd väst åk upp till jp (3 km norr mitt i bukten).

• eketeket

Medlem
    7 augusti, 2011 vid 20:55

Var var du idag då Göran, det var ju finfin vind, halvsol och varmt..?

• gepe

Medlem
    11 augusti, 2011 vid 09:10

Satt i bilen på väg hemåt 🙁
    Insåg sent på söndagskvällen att semestern var slut…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Barsebäck camping – go eller nogo?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.