• seve1000

Medlem
    15 augusti, 2009 vid 07:23
    tobhed;566719 wrote:
    Köp en kolbom som är i ett stycke. HPL är tex inte det utan har 2 nitar vid frontbeslaget på respektive sida

Vilka bommar är gjorda i ett stycke?

• imported_macts

Medlem
    15 augusti, 2009 vid 08:29
    Jester;566727 wrote:
    Produkten är bra, utom på en punkt.. Den är hopplöst jobbig att justera. Så den enda gången jag testat så hade jag inte fått spänningen ok, så bommen åkte ner.. Återkommer när jag testat mera

Streamline-beslaget är ju rätt meckigt innan man får till det, men när man väl fått spänningen rätt så är det skitbra tycker jag

• p-malmkvist

Medlem
    16 augusti, 2009 vid 09:27
    Seve1000;566691 wrote:
    Behöver ny bom!
    Har en Silver Line och den är nu böjd i båda rören vid hängsele taparnas dragpunkt. Visst jag är tung nästan 100kg men trodde den skulle hålla. Hursomhelst vill jag nu ha en kolbom. Är Unifiber jämförbar med HPL?
    Eller vilken kolbom skall man satsa på?
    Eller skall man ha hybrid eller tiom Alu?
    Lite rädd för alu om jag nu redan efter ca 15 gr på vattnet redan krökt min Simmer alu.

Har haft hpl:s gamla bom och den var inte lika styv och lätt som unifibern, väger själv ca 88kg, och har seglat med 5 kg viktväst på denna bom och den känns perfekt.

Den är helt jämförbar med de bästa kolbommarna på marknaden, det bästa tycker jag är styvheten samtidigt som greppet är smalt så man slipper kramp..

Väger du 100kg så håller inte alubommar, välj kolbom..
    Har för mig att Roger van T från holland seglar unifiber och han väger garanterat 100+ så det är inge problem..:cool2:

• jester

Medlem
    16 augusti, 2009 vid 15:57
    MacTS;566764 wrote:
    Streamline-beslaget är ju rätt meckigt innan man får till det, men när man väl fått spänningen rätt så är det skitbra tycker jag

Ja, håller med! Men j-vlar vad jag klämde tummen styggt i den.. Blödde som f-n… 🙂

• larsd

Medlem
    29 augusti, 2009 vid 19:58

Var har ni köpt Streamline beslagen? Är det samma beslag som HPL Alu boom head som finns hos Onwater för 1000 spänn?

• imported_macts

Medlem
    30 augusti, 2009 vid 07:38
    LarsD;571349 wrote:
    Var har ni köpt Streamline beslagen? Är det samma beslag som HPL Alu boom head som finns hos Onwater för 1000 spänn?

Skidsport hade i alla fall tidigare Streamline-beslag

• jester

Medlem
    30 augusti, 2009 vid 17:31

Lars: Jag köpte mitt på Surfers. HPL-fronten ser identisk ut.

• larsd

Medlem
    30 augusti, 2009 vid 17:51

Tack boys!

• lundvall

Medlem
    22 september, 2009 vid 20:54

Okej, jag köpte en Local Spirit hybrid bom för två månader sen på Surfers tyckte den funkade kalas men den gav dock upp efter ett rejält kastfall idag och hela bommen böjdes helt galet. Om jag skulle böja tillbaka den lär det inte hålla alls eller?

Något tips på en annan bom som inte kostar allt för mycket som håller mer än två månader? Localspirit-bommen betlade jag 2500 och det gick la sådär bra med den…

• stefanlindmark

Medlem
    22 september, 2009 vid 21:11
    lundvall;577875 wrote:
    Localspirit-bommen betlade jag 2500 och det gick la sådär bra med den…

Grattis ändå till 8 nya PB på en och samma dag.
    Det blir ju knappa 313 kr per PB. 🙂

• lundvall

Medlem
    22 september, 2009 vid 21:19
    stefanlindmark;577881 wrote:
    Grattis ändå till 8 nya PB på en och samma dag.
    Det blir ju knappa 313 kr per PB. 🙂

Haha, tackar! Jo det är inte dumt att bränna av flera PB på samma dag. Dock hade jag ju gärna sluppit betala de 313 kr per PB 😉

• p-malmkvist

Medlem
    23 september, 2009 vid 09:44
    lundvall;577875 wrote:
    Okej, jag köpte en Local Spirit hybrid bom för två månader sen på Surfers tyckte den funkade kalas men den gav dock upp efter ett rejält kastfall idag och hela bommen böjdes helt galet. Om jag skulle böja tillbaka den lär det inte hålla alls eller?

Något tips på en annan bom som inte kostar allt för mycket som håller mer än två månader? Localspirit-bommen betlade jag 2500 och det gick la sådär bra med den…

Som sagt köp Unifiber 180-240 kolbom utav surfspot för 4000kr så har du en tokgrym bom för beg pengar..

Glöm alubom om du ska speeda, dessa böjer sig fort om man är lite tyngre..

• tbsurf

Medlem
    23 september, 2009 vid 10:06
    P Malmkvist;577971 wrote:
    Som sagt köp Unifiber 180-240 kolbom utav surfspot för 4000kr så har du en tokgrym bom för beg pengar..

tycker att unifiber ser precis ut som vindsurfing.se kolbommen!? eller ser jag helt galet?

• p-malmkvist

Medlem
    23 september, 2009 vid 10:18
    tbsurf;577977 wrote:
    tycker att unifiber ser precis ut som vindsurfing.se kolbommen!? eller ser jag helt galet?

Är inte samma, däremot är tekkno och windsurfing.se bommarna väldigt lika iaf vad jag upplevt..

• lundvall

Medlem
    23 september, 2009 vid 10:54
    P Malmkvist;577971 wrote:

Det verkar inte vara så bra block om man vill ha justerbart uthal eller kan man lösa det på någe annat vis?

Sida 5 av 7

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.