Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Bästa bommen
-
Jester;623709 wrote:Någon som vet vart man kan få tag på ett MS frontbeslag? SurfSpot hade inga på lager, och det dröjer med leverans… Har tröttnat på att justera om mitt Streamline-beslag, nämligen…
http://www.mauisails.com/index.php?what=importers
Dra några mail till närmaste länder. borde ju vara ok frakt.
Annars kan du ju köpa en MS aluboom och ta beslaget
Jag har en MS alubom 230-280 som ligger, man kanske skulle testa det beslaget på min nya Unifiberbom -
Jag tror inte man kan ta fronbeslaget från en Mauisails alumbom och få samma beslag som det kolbomsbeslag man köper löst. Har inte testat själv men det är olika artiklar i mauisails reservdelskatalog och tror frontbeslaget till alubommen ej passar montera på en kolfiber front som är i ett strycke. Själva spännanordningen mot masten är lika på alubommen och kolbommen men inte fästet mot bomröret. Men kanske nån som vet detta bättre än jag.
-
Bästa tipset är väl att fråga Barry själv på Maui Sails-forumet om det går att slakta en alubom för att använda beslaget på en annan bom.
-
Någon som beställt direkt från Maui Sails hemsida? Leveranstider? Dom skriver att frakt ingår, gäller det även till Sverige?
-
Man kan “dutta i” other countries så blir priserna med frakt hit. Beställde backend pulleys till en bomm och den kom hit på en vecka typ.
Bara köp 🙂 -
OK. Och om man åker på tull så blir väl priset det samma som i Svedala…
Hmmm… Eller så sätter jag streamline på långa bommen o använder den enbart till 8.6… Svårt att bestämma mig.. 😉
Logga in för att svara.