Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bästa bottensvängen på bild?

• Bästa bottensvängen på bild?

Publicerad av jonatan på 3 september, 2005 vid 08:54

Det har ju varit uppe lite bästa bild-trådar förut, men vilken är den snyggaste bottensväng ni har på bild? Bidrar med den finaste jag har på hårddisken iaf..

dr-masse svarade 19 år, 4 månader sedan 15 Medlemmar · 38 Svar
  • 38 Svar
  • mag

Medlem
    3 september, 2005 vid 10:09

Fotograf Ola Helenius och Levi Siver i skön stilstudie. Jag satt bredvid och beundrade tekniken. Den killen kan sin sak!
    /Magnus

• ola-h

Medlem
    3 september, 2005 vid 11:26

Jag har lyckats få en och annan bra bottensväng på bild. Bilden på Levi ovan visar i princip hur långt man kan gå när det gäller hård carving. Nedan är en annan favorit som jag tog 2001. Keith Teboul lägger en helt annan typ av sväng än Levi, inte samma segeldrop, men även här ett sjukt skär. Kolla även in blicken upp mot läppen och hur sent han droppat in.

• mag

Medlem
    5 september, 2005 vid 12:01

Här kör Josh rätt radikalt!
    /Magnus
    023_t.jpg

hur tusan får jag bilden större?
    http://www.joshangulo.com/thumbnails/023_t.jpg

• adde

Medlem
    5 september, 2005 vid 12:05

Det står ju tumnagel! bilden är inte större laugh.gif

/adde

• mag

Medlem
    5 september, 2005 vid 12:07

ja ja!
    smile.gifmen när jag går till hemsidan så kommer den ju upp i eget fönster när man klickar på den? tusan
    /Magnus

• adde

Medlem
    5 september, 2005 vid 12:09

Är du inte hacker nog?

Här är den i fullformat:
    023_f.jpg

/adde

• ola_p

Medlem
    5 september, 2005 vid 12:10

Bilden på Levi är grym!
    Hur långt bak har han händerna egentligen? På min chinookbom tar greppet slut precis så långt bak man ser av bommen, håller han i den lackade kolfibern?
    Funderar lite löst på om man inte skulle linda lite sport tejp ettel så bakom greppet för de gånger man råkar ta där.

• mag

Medlem
    5 september, 2005 vid 12:12

tydligen inte, jag arbetar för mycket utan dator.
    Tack!
    /Magnus

• ola_p

Medlem
    5 september, 2005 vid 12:14

Högerklicka på den stora bilden å välj “copy image location”

Klistra sedan in i inlägget innanför bildtaggarna, typ såhär:

[bild]h**p://www.joshangulo.com/fullimages/TWB_JC_791_f.jpg[/bild]

TWB_JC_791_f.jpg

• dannew

Medlem
    5 september, 2005 vid 13:34

TACK OLA! För att du uppmärksamade denna bild. Det är nog ta mig tusan det vackraste jag sett efter min fästmö. Den sköna kameravinkeln lyfter bilden från andra bilder. Se hur han liksom håller upp vågen/trycker tillbaka våge genom att trycka med seglet mot den.

Får nog göra en egen kalender med sköna surfbilder (för det finns väl ingen att köpa?) och sätta upp där hemma så man inte tappar fokus, för även mitt i vintermörkret så finns det vind och vågor och människor som lägger sådana bottensvängar medan man själv är slav framför datorn…

• danpe

Medlem
    5 september, 2005 vid 13:39

Vill inte vara gnällgubbe (önsketänkande?) men:
    Noterade att Mag diskret påpekade att det var Helenius bild. Något som man bör ange när man rippar o skickar bilder vidare (faktiskt publicerar i detta fall). I dessa forum hanteras ju detta rätt “generöst” men det är inte ok utan tillstånd från fotografen. Som om han är en sur lök (eller proffs) kan surna till på. Bra att veta i ett samhälle som jämställer nedladdning med våldtäkt…
    Grym bild hur som helst!

• ola-h

Medlem
    5 september, 2005 vid 13:54

Du kan få köpa några fina bottensvängsbilder av mig (typ Levi och Keith i denna tråden). Jag kan nog få ihop “ett år” med nya bilder från Maui i höst lagom till 2006 börjar…

• ola-h

Medlem
    5 september, 2005 vid 13:59

Hmmm, jag funderade faktiskt själv på att påpeka något liknande, men avstod. På en site som fotosidan hade fotografen troligen gått i taket. Observera dock att det är OK att länka en bild (dock helst med angivande av fotograf). Bilden på Levi finns redan här på fotosidan, så man hade kunnat länka dit (kanske ör det rent av gjort så – har inte kollat).

Gillar ni bilden kan ni alltid rösta på den i galleriet:

http://www.surfzone.se/pp/showphoto.php?photo=424&sort=1&cat=all&page=1

• stinger

Medlem
    5 september, 2005 vid 14:02

Här kommer mitt bidrag. Ingen aning om vem surfaren är eller nåt annat…

• adde

Medlem
    5 september, 2005 vid 14:03

Rasmus Baltersen, D-36. Naish Boxer 4.4 eller 4.7 (lite svårt att se laugh.gif) och Naish competition wave 8’1″.

Fotat på Hookipa, Maui våren 2003…

/adde

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bästa bottensvängen på bild?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.