Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bästa bräda för lätt höjdtagning?

• _sofia_

Medlem
    6 oktober, 2008 vid 16:03
    Chrilleg66;505851 wrote:
    money my frind..:):smile:

:santa: har desutom en Naish till salu i stl 9 😉 -07a

• chrilleg66

Medlem
    6 oktober, 2008 vid 16:09
    _Sofia_;505857 wrote:
    :santa: har desutom en Naish till salu i stl 9 😉 -07a

Ja jag vet ju det men tyvärr är det ju en sle och jag är lite allergisk.
    Mot sle, bow, pollen och äpplen..

Men du kan ju försöka övertala mig:smile:

• _sofia_

Medlem
    6 oktober, 2008 vid 16:15

he he yes kan ju alltid försöka hmmm… ha ha! jag e bra på argumentera så…

• sourra

Medlem
    6 oktober, 2008 vid 21:07

Blir det snökite på Nydala i vinter? Det hade vart jäkligt gött att få dunka svanskotan i isen lite när jag är uppe över jul.

• skotten

Medlem
    6 oktober, 2008 vid 22:47

@Chrilleg66 505858 wrote:

hahaha awesome reply, but be carefull what you say sofia cant convince you to do… I have seen grown men drown in those eyes of hers.

• lalas

Medlem
    7 oktober, 2008 vid 05:52

Förslaget med en kite till är väl rätt..

Men ta höjd är ju något man får träna på också eller??
    Själv så hinner man ett par vändor innan man behöver trycka tillbaka lite för att inte hamna helt fel på vattnet.
    Någon som har bra råd??

• hengo

Medlem
    7 oktober, 2008 vid 07:26

@sourra 506005 wrote:

Blir det snökite på Nydala i vinter? Det hade vart jäkligt gött att få dunka svanskotan i isen lite när jag är uppe över jul.

det är klart det blir snökite på nydala! typ 90% av umeås kiteare (dock inte jag och chrille66 tror ja va?) åker till brasilien över jul men

• chrilleg66

Medlem
    7 oktober, 2008 vid 11:51
    hengo;506074 wrote:
    det är klart det blir snökite på nydala! typ 90% av umeås kiteare (dock inte jag och chrille66 tror ja va?) åker till brasilien över jul men

Hmm. Hade ju varit sjukt najs med brasilien..
    Nej man får nog äta snö och skrapa is istället.. Snowboarden är vallad och klar och nydala ligger ju bra till..

Men jag hoppas på några dagar till på vattnet innan isen lägger sig.

Ja tur man bor här uppe Skotten annars hade jag nog smält och köpt sofias 9:a:tongue: .

• wibban

Medlem
    7 oktober, 2008 vid 17:41

@lalas 506052 wrote:

Själv så hinner man ett par vändor innan man behöver trycka tillbaka lite för att inte hamna helt fel på vattnet.
    Någon som har bra råd??

Lyft tårna på främre foten…
    Då får du sträckte ben och lagom kantning helt automagiskt

• debkausf

Medlem
    7 oktober, 2008 vid 19:42

@lalas 506052 wrote:

Någon som har bra råd??

Ha nästan rakt framben o böjt bakben, det brukar hjälpa den mest talanglöse!:cool2:

• chrilleg66

Medlem
    13 oktober, 2008 vid 18:54
    Haze;505652 wrote:
    Är ett väldigt stort glapp mellan 12:a och 7:a C-kite. Det vet du va? OM du skall hitta en bräda som täcker det?? Ja du då får du nog leta lite om du bara skall en bräda och inte vilja köpa någon kite där emellan. Jag skulle hellre säga att du köper en till C-kite på typ 9-10 kvm istället. Kan säkert få en begagnad för en billig peng.

Men det är bara mina 5 öre så 😉

Nu har jag följt dina råd och beställt en 10:a. 🙂
    Men nu känns glappet litet i stället mellan 12 och 10:a. Kommer nog bli många tillfällen man får fundera på vad man ska pumpa. Aldig blir man nöjd..

• skotten

Medlem
    13 oktober, 2008 vid 22:11

haha yeah its a stupid problem to have man, I am totally with ya.

• langens_kite

Medlem
    14 oktober, 2008 vid 07:05

@Chrilleg66 505858 wrote:

Tror nog att den typen av kite skulle passa dig bäst.
    Du har ett betydligt större vindregister och lättare att minska kraften.
    Hengo är ruggit duktig och kör c-kite pga att han vill ha egenskaper som inte många av oss andra behöver eller kan använda. Betyder alltså inte att det är den bästa kiten då man är ny i sporten.
    Testa min eller någon annans Ozone så tror jag att du hittar de egenskaper som du behöver de närmsta åren.
    Vi hörs om det bara blåser då kan du även testa en Underground bräda.

• chrilleg66

Medlem
    14 oktober, 2008 vid 19:15
    LANGENS_KITE;508017 wrote:
    Tror nog att den typen av kite skulle passa dig bäst.
    Du har ett betydligt större vindregister och lättare att minska kraften.
    Hengo är ruggit duktig och kör c-kite pga att han vill ha egenskaper som inte många av oss andra behöver eller kan använda. Betyder alltså inte att det är den bästa kiten då man är ny i sporten.
    Testa min eller någon annans Ozone så tror jag att du hittar de egenskaper som du behöver de närmsta åren.
    Vi hörs om det bara blåser då kan du även testa en Underground bräda.

Tack Peter.

Förstår dina pointers. Men börjar äntligen behärska mina drakar bra så känns dumt att byta nu. Skulle i såfall köpt bow från början hade säkert påskyndat min utveckling.

Nu blir det 2 c-kites och 2 hybrider (Naish Alliance) ett tag framöver. Men ska självklart testa ozone om jag får chansen verkar vara riktigt fina. Ska ju inte köra med dessa hela livet. Skulle vara bra med en 13 och en 9 i framtiden. Köpte fel från början så nu blev det 4 st istället:)

Vi hörs därute om man får lite tid över och det blir lite vind att tala om.

• nic

Medlem
    16 oktober, 2008 vid 06:10
    Chrilleg66;508262 wrote:
    Tack Peter.

Förstår dina pointers. Men börjar äntligen behärska mina drakar bra så känns dumt att byta nu. Skulle i såfall köpt bow från början hade säkert påskyndat min utveckling.

Nu blir det 2 c-kites och 2 hybrider (Naish Alliance) ett tag framöver. Men ska självklart testa ozone om jag får chansen verkar vara riktigt fina. Ska ju inte köra med dessa hela livet. Skulle vara bra med en 13 och en 9 i framtiden. Köpte fel från början så nu blev det 4 st istället:)

Vi hörs därute om man får lite tid över och det blir lite vind att tala om.

Vill du ha en liten Ozone-quiver å väger ungefär som mig (85kg) så kan jag rekommendera 11, 7 som jag kör med i år.
    (å för extra blåsiga dagar har jag även en 5a som kommer till pass ibland)

nic

Sida 4 av 6

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bästa bräda för lätt höjdtagning?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.