Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bästa brädan 110-120 liter??

• Bästa brädan 110-120 liter??

Publicerad av ebh på 31 augusti, 2007 vid 20:39

Tja, vilken bräda är nu bäst 110-120 liter? Vad skall man köpa på höstrean?
    Jag behöver något snabbt och väldigt lättjippat för oftast choppiga vatten och passande 5.7-8.0 kvm. Förslag??
    Tack och mvh från ebh

klint svarade 17 år, 7 månader sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • kingarne

Medlem
    31 augusti, 2007 vid 21:51

Jag skulle vilja slå ett slag för Fanatic Hawk 110l…helt fantastisk bräda i mitt tycke. funkar med 5.0-8.0 och är snabb som få. Enda nackdelen är att den är rätt så ömtålig, så det gäller att minimera kastfallen.

• Oregistrerad

Gäst
    3 september, 2007 vid 08:58

Gillar också min Hawk 110!

• dr-masse

Medlem
    3 september, 2007 vid 09:41

Ja, här är det ju varning för en närmast patetiskt inställsam hyllningkör.

Men för den typen av segling och exakt de segelstorlekarna så är Fanatic Hawk 110 bland det absolut bästa jag kört.

Tror dock att de flesta märken har en bra 110-120 liters ”supercross” bräda som borde kunna vara väldigt intressant.

Men Hawk 110 är en bra bräda, helt klart. Enormt användningsområde, det typ enda den inte funkade till var riktig vågsegling.

• rabbit

Medlem
    3 september, 2007 vid 10:25

Tabou Rocket brädorna sparkar rumpa vad gäller dom kriterierna. Dom är liite små i storlekarna, dvs vill du vara säker på 110ltr så köp 115… typ.

”snabbt och väldigt lättjippat för oftast choppiga vatten och passande 5.7-8.0 kvm”

• klint

Medlem
    3 september, 2007 vid 10:54

Eller varför inte en Starboard S-type 115, grym bräda likvärdig Hawken och säljs som utgående modell då 07 var sista tillverkningsår för modellen.

Vill du ha en sprillans ny 08 – kolla då på Starboard Futura linjen.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bästa brädan 110-120 liter??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.