Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Bästa brädan!
-
Christian Nerdrum norge har knäckt alla sina Jimmi tex… fast alal knäcker iofs sina brädor i VZ vad jag förstår
fast han byggde en ny till han med samma lamiant som Chrille använder…
-
Till dom som funderar på custom kan jag säga så här. Jag va lite skeptisk efter att jag hade beställt min och ett tag ångrade jag mig nästan.
Men när jag äntligen fick den kan jag säga att mina tvivel försvann. Det är ju en oslagbar finish! Jag har ju inte kunnat åka på den, men skulle den va kass så gör den sig på väggen i pojkrummet kan jag säga!!! -
Det är möjligt att de knäcks, men det är som förra året när en del, inte du, sa att knivskarpa åkare knäckte UG brädor på löpande band nere i Arab världen, så gick inte en enda bräda av de vi sålde sönder, trots höga hopp och hårda landningar ( inte från mig, jag blev bara av med dem), så vad jag menar är att jag betvivlar ingen, men jag tror de flesta brädor kan knäckas, men som sagt var, jag vet ej!
-
Tja va ska man säga? Slingshot kanske ; ) det beror hellt på åkstil och behov…
Men det är nog så att custom regerar! ( typ tablas eller knife eller varför inte EH EH EH ; )
Nått som kan tilläggas är att brädor som byggs (produktion eller custom) med cap design (hårda lager på båda sidorna och en kärna i mitten) är hållbarare än brädor som byggs enl. det gammla konceptet med kärna och sen väv och epoxi..
Exempel;
Gammla konceptet, typ jimmi och ugg
nya konceptet, SS tablas//Pan
-
förstår inte riktigt vad du menar Pan, men det stämmer säkert! Både Jimmy Lewis och Underground är ju kända för att inte riktigt veta vad dom gör.
Jag säger som i gamla Ramlösa reklamen ” vi skulle kunna räkna upp alla stjärnor som använder dem, märken som kopierar dem etc. men det behövs inte folk som provat dem gillar dem” Men det känns som det kvittar det är inte jag som säljer GLK, JL och UG längre, men jag kommer alltid att använda dem då jag hittils ej provat något bättre! så nu är jag en ”regular customer”, men jag tror på Gamla Skid i framtiden, i mer kompetenta händer än mina! Mvh Bengt
Logga in för att svara.