Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bästa brädan

• Bästa brädan

Publicerad av anonym-anvandare på 14 oktober, 2004 vid 17:53

Vad har ni för tips om jag är ute efter en (1) bräda, allround, ca 110-120 l. Föredrar fart, slalom, freeride i Södra Sverige. Vad ska jag välja om jag köper ny resp en bräda som är 2-3 år gammal. Tacksam för tips.
    /Steebe

herodude svarade 20 år, 1 månad sedan 8 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • surfen

Medlem
    14 oktober, 2004 vid 18:13

En bräda som jag gillade skarpt var Mistral Flow som fanns från ungefär 85 till 125 liter. Snabb och lättmanövrerad svarade otroligt bra när man tryckte till kanten lite, var lite för snabb om man kom till riktiga vågställen, kunde få på riktigt duktiga hopp med den brädan (custom flow266). Faktiskt en bräda som jag har kvar än idag, som plockas fram ibland när det är vind för den, eller jag ska på semester med familjen. För en bräda och ett par segel har jag alltid med mig i bilen grin.gif

• nordgren

Medlem
    14 oktober, 2004 vid 18:25

En JP carve eller Mistral switch ska ju ha bra fart och bett i svängen.

• feg

Medlem
    14 oktober, 2004 vid 18:50

Rekommenderar Fanatic Cross 120 2002 (samma som Trippel X 119 2003) för hög fart och snabba gippar. Hoppar även bra och är allmänt rolig.
    Ångrar nästan att jag sålde min.
    /feg

• herodude

Medlem
    14 oktober, 2004 vid 19:23

aah röstar STARKT för flow:en har en 284 från 2000 heelt underbar kan ladda på feeting hopp me den å ändå vara snabb freerider…

• mattap

Medlem
    14 oktober, 2004 vid 20:09

Starboard carv 123(ller 121 som senare modeller heter) har fått grymma testresultat. har en själv från 2001 och jag är helnöjd med den. Kör 5,5 till 8,0 på den

• the_novice

Medlem
    14 oktober, 2004 vid 20:15

Det är väldigt sällan man hör orden 284 och feting hopp i samma mening!? tongue.gif

Har en 266 och visst planar den upp ganska tidigt men svänger sämre än tex switchen, V87:an är mer som en stor vågbräda och är go att både surfa och hoppa med. laugh.gif

• nordgren

Medlem
    14 oktober, 2004 vid 20:33

Ja shit! EN *board carve har länge varit en bräda jga velat skaffa!
    Samtiliga tester så ligger dom i topp!

• hstrom

Medlem
    14 oktober, 2004 vid 21:39

Instämmer att flowen e’ riktigt go… polarn kör en 266… har inte testat den så mkt iofs… har en F2 ride med samma mått… får väl lite motvilligt erkänna att flowen e’ lite livligare… men e’ jäkligt nöjd med min när jag modifierat den lite med annan fena o fått till stropparna precis som jag vill ha dom… Kör du i södra sverige skulle jag valt en bräda runt 100 liter… jag ligger runt 85 kg….

/Jonas

• herodude

Medlem
    15 oktober, 2004 vid 00:59

Svar till:

Det är väldigt sällan man hör orden 284 och feting hopp i samma mening!? tongue.gif

Har en 266 och visst planar den upp ganska tidigt men svänger sämre än tex switchen, V87:an är mer som en stor vågbräda och är go att både surfa och hoppa med. laugh.gif

[/ QUOTE ]

hade den som enda bräda i alla väder innan mest för att jag nog inte klarade en liten men jag menar när man är lite överriggad med 3,7 så är det svårt att INTE göra feta hopp.. laugh.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bästa brädan

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.