Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bästa Dakinesele?

• Bästa Dakinesele?

Publicerad av nikke på 18 juni, 2007 vid 18:53

Vilken av midjeselarna rekommenderar ni av dakine. Vilken är bäst helt enkelt? Sen är det väl midjesele som är bäst om man vill ha en sele som är allround från vågor till plattvatten även om det skiljer från person til person. Eller kan sittsele vara ett alternativ också?

charlieb svarade 17 år, 5 månader sedan 5 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • mag

Medlem
    18 juni, 2007 vid 21:02

Du ska definitivt testa dem i verkligheten eftersom passformen är rättolika och kan passa din kroppsform bättre eller sämre. sen är storleken helt avgörande för hur de känns dessutom. Grymt sköna i alla fall tycker jag och vilken du ska ha spelar ingen större roll, de större modellerna har väl bäst avlastning.

/Magnus

• danneman

Medlem
    18 juni, 2007 vid 21:37

Patlove kite selen grymt stabil aldrig rygg ont!

• bwss-bg

Medlem
    18 juni, 2007 vid 21:39

Inget ont om dakine, men jag skulle rekommendera att du provar en ProLimit också, jag é sjukt nöjd med min som jag haft sedan 2003.
    Sittsele i vågor är i princip helt kass. Saker du ska tänka på är att midjeselen ska vara stabil, ha bra svankstöd och att rörligheten i sidled inte ska hindras av selen, d.v.s. sidorna på selen ska inte trycka in i revbenen när du lutar dig åt sidan.
    /Benny

• charlieb

Medlem
    19 juni, 2007 vid 05:55

@NIKKE 391154 wrote:

Vilken av midjeselarna rekommenderar ni av dakine. Vilken är bäst helt enkelt? Sen är det väl midjesele som är bäst om man vill ha en sele som är allround från vågor till plattvatten även om det skiljer från person til person. Eller kan sittsele vara ett alternativ också?

Thermofoam II kör jag med, Frun med Nexus och en kompis kör med X3 så det handlar om vad som passar dig, du måste nog testa dig fram eller köpa den som du tycker är snyggast och hålla tummarna att den sedan passar.

c

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bästa Dakinesele?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.