Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Bästa förlängaren för fyra hjul?

Taggad: 

• Bästa förlängaren för fyra hjul?

Publicerad av swe876 på 24 april, 2006 vid 12:05

Mina nya fina Severne Code Red är utrustade med fyra stora hjul i nedhalet. En detalj som imponerar! Tyvärr fungerar det mig veterligen inte att dra tampen fyra gånger med mina NP förlängare (som jag för övrigt är nöjd med). Då jag behöver en ny förlängare tänkte jag ta och fråga ForumExperterna.

Vilken förlängare ska jag använda?

Kravspecifikation:
    Hållbar
    Lätt
    Möjlighet att dra tampen genom fyra hjul i seglet
    Stora hjul
    Europin
    Vinkeln i clamcleaten skall fungera för ben/sele nedhalsteknik
    Lätt att lossa linan från clamcleaten
    Clamcleat som inte rappar och inte äter lina

/Jona

the_novice svarade 18 år, 12 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • swe176

Medlem
    24 april, 2006 vid 13:01

Finns det ingen kelaproförlängare som passar skulle jag rekommendera att du byter segel 😉

• the_novice

Medlem
    24 april, 2006 vid 13:18

Jag kommer köra med arrows förlängare till code red 5.6.
    Helt klart bästa förlängaren jag haft, fyra rullar, 1cm intervall osv…
    Funkar bra även utan krok gäller bara att lägga till 1″ på märkningen.

• the_novice

Medlem
    28 april, 2006 vid 17:00

Var tvunget att testrigga lite i väntan på vind och Arrows längare funkar bra….
    (och ja det finns 1 cm till att dra på bilden men det beror på att jag satte längaren på 1 cm extra för att testa lite olika nedhal).

Hur mycket tryck bör man förresten ha på cambersen, lämnar ni lite spel mot masten eller skall det bort helt?

• the_novice

Medlem
    28 april, 2006 vid 18:29

Med risk för att låta som en tjötig försäljare så sitter även tack-strappen bra till skillnad mot andra förlängare… 😉

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Bästa förlängaren för fyra hjul?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.