Senaste nytt Forums Övriga Foto & Video Bästa gluggen för surf!?

• spray

Medlem
    26 mars, 2008 vid 22:09

Sourra vad var dina övriga intryck av D300an? Bra och dåligt?

• sourra

Medlem
    26 mars, 2008 vid 22:12

Kändes jäkligt reko på det hela taget men det som gjorde att den kändes fan så mycket fräckare än min 400D var just den där scenery-prylen som har en ruta som följer motivet. Nu sitter jag dock på canongluggar för en smärre förmögenhet så det är inte aktuellt att byta men men ananrs hade jag kunnat byta bara för att få den där rutan =) I övrigt verkar 40D dra jämt med den.

• adde

Medlem
    26 mars, 2008 vid 22:23

liiite taskigt att jämföra D300 med 400D dock 😀

• sourra

Medlem
    26 mars, 2008 vid 22:27

Missförstå mig rätt, jag är sjukt nöjd med min 400D. Det är bara fokuszoner som hade varit fint i vissa situationer (framför allt när andra håller i kameran och ska fota då man kör och det slutar med 90% suddiga bilder, känn dig träffad Wacko-Nils).

• spray

Medlem
    26 mars, 2008 vid 23:02

sourra jag vill inte göra dig irriterad men jag lånade hem en 400D några dagar och tyckte ergonomin var bedrövlig.. att kitgluggen 18-55 satt på gjorde int3 saken bättre 😉 Jag klämde lite på 40D men när jag första gången tog upp en D80 insåg jag att det var en nikon jag skulle ha.. 🙂

• sourra

Medlem
    27 mars, 2008 vid 08:40

Man kan inte bli irriterad för att folk har olika åsikter. 400:an är ju rätt fjuttig i handen vilket är en fördel då man reser eftersom kameran tar mindre plats men en nackdel om man har dasslock till händer. Kitgluggen 18-55 är ett jäkla sheit som snabbast möjligt bör bytas mot ett Tamronobjektiv. Jag köpte mitt hus utan kite-gluggen.

• ola_p

Medlem
    27 mars, 2008 vid 09:40

@sourra 454225 wrote:

Jag köpte mitt hus utan kite-gluggen.

Låter dumt.

• sourra

Medlem
    27 mars, 2008 vid 09:42

Haha, ja det var puckat.

• ola_p

Medlem
    27 mars, 2008 vid 09:45

Kunde inte låta bli… 🙂

350/400/450D är ju ruggigt plastiga. Men rätt små, vilket är en fördel ibland. Jag tycker 30D är lagom bulkig, bra kontroller men inte alltför onödigt stor. Batterigrepp hade ju gjort ergonomin ytterligare lite bättre, står på inköpslistan så snart man är fri från studentekonomin….

Kitgluggen är snuskigt plastig, min står nog långt in i ett skåp tror jag. Använd typ 3-4 gånger totalt.

• ola-h

Medlem
    28 mars, 2008 vid 07:58

Ola: Jag kan kanske skaka fram en köpare till din kitglugg om priset är rätt.

• spray

Medlem
    28 mars, 2008 vid 22:14

@Ola_P 454234 wrote:

Kunde inte låta bli… 🙂

Kitgluggen är snuskigt plastig, min står nog långt in i ett skåp tror jag. Använd typ 3-4 gånger totalt.

Jag körde ju på ett Sigma 18-50 2,8 då jag tycket 15000kr för nikon 17-55 2,8 var lite väl överkant som instegsglugg.
    Tror du sigmat är mer gediget om man jämför mot canons kit 18-55 som sitter på 400D? (detta är enda gluggen jag provat hittils)

• Knatte

Gäst
    28 mars, 2008 vid 23:17

@Spray 454618 wrote:

Jag körde ju på ett Sigma 18-50 2,8 då jag tycket 15000kr för nikon 17-55 2,8 var lite väl överkant som instegsglugg.
    Tror du sigmat är mer gediget om man jämför mot canons kit 18-55 som sitter på 400D? (detta är enda gluggen jag provat hittils)

Alla gluggar är mer gedigna jämnfört med Canons Kit 18-55 mm :blush:

• sourra

Medlem
    29 mars, 2008 vid 11:00

Hehe, men Sigmas billigaste gluggar är ju inte deluxe de heller. Tamron däremot… Mmmm…

• wakenils

Medlem
    29 mars, 2008 vid 12:56

@sourra 454190 wrote:

Missförstå mig rätt, jag är sjukt nöjd med min 400D. Det är bara fokuszoner som hade varit fint i vissa situationer (framför allt när andra håller i kameran och ska fota då man kör och det slutar med 90% suddiga bilder, känn dig träffad Wacko-Nils).

Canon verkar inte va nåt o hänga i julgranen, tror HatMan’s kamera tar bättre bilder. Jag är helt oskyldig till suddiga bilder, bara du som inte håller dig still i mitten av sökaren =)

• sourra

Medlem
    29 mars, 2008 vid 12:59

Hehe, man får lägga till 10 papp för att få en kamera som är Kook-proof så att även en kille som du kan ta skarpa bilder. Vet inte om jag tycker det är värt det i nuläget. Som regel är det ju inte en klåpare bakom min kamera…

Sida 12 av 13

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Foto & Video Bästa gluggen för surf!?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.