Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Bästa hjälm och flytväst för windsurf
-
Bästa hjälm och flytväst för windsurf
hakuna svarade 6 år, 2 månader sedan 15 Medlemmar · 22 Svar
-
Bra tråd… behöver fixa en ny också eftersom min helt mystiskt har krympt. 😀
Kör inte med väst när jag kör 8.6, 7.5, 6.5 längre.[edit] Funderar på ION Booster X…. Inte jättesnygg men man syns bättre i alla fall, speciellt en mulen mörk höst-/vinterdag på vattnet.
https://www.surfspot.se/ion-booster-x-flytvast-gul.htmlBra tips! Tycker det borde vara fokus på att prylarna har lite färg. Jag fick leta med ljus och lykta efter en hjälm med lite färg på som passade mitt lilla huvud. Jag tänker att det är kanon om det lyser lite färgglatt både från hjälm och väst när man ligger där och guppar och man hör motorbåtar surra i närheten. Dessutom får man ju lite skön åttiotals känsla med lite rosa och turkos. Skulle gärna slippa svart dräkt.
-
Kan tipsa om Mystic predator vattensporthjälm som klarar både utan huva sommartid och med neoprenhuva under vintertid. Den har så mycket justering.
Låter som en stor hjälm. Finns xl?
-
Jag kör också Protec ACE Wake hjäm med öronskydd. Funkar kanon för mig! 🙂
Sedan kör jag med denna flytväst från Helly Hansen som passar för sittsele så att den inte glider upp. 🙂
https://www.hellyhansen.com/sv_se/launch-vest-33825Frid!
-
Kan tipsa om Mystic predator vattensporthjälm som klarar både utan huva sommartid och med neoprenhuva under vintertid. Den har så mycket justering.
Ja, den är reglerbar mellan typ s-xxl
-
Är också intresserad då alla hjälmar är för “runda” nuförtiden, även stl 60-62 passar inte.
-
Är också intresserad då alla hjälmar är för “runda” nuförtiden, även stl 60-62 passar inte.
Har du testat Mystic Predator L/XL eller Mystic MK8 XL? Man har både reglering i nacken + det ingår olika tjocka padding som man kan reglera med. De brukar funka på de flesta huvuden.
-
Har du testat Mystic Predator L/XL eller Mystic MK8 XL? Man har både reglering i nacken + det ingår olika tjocka padding som man kan reglera med. De brukar funka på de flesta huvuden.
Nope, finns dom i någon affär i Gbg/Vbg/Halmstad tro?
Logga in för att svara.