Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bästa kitesurfskolan!

• Bästa kitesurfskolan!

Publicerad av anonym-anvandare på 10 juni, 2004 vid 09:53

Tänker testa kitesurfing i sommar. Tittar på kiteskolornas utbud och både innehåll och priser varierar kraftigt. Jag vill givetvis komma så långt som möjligt på så kort tid som möjligt. Men har inte hittat något erbjudande som har övertygat mig. Ni som har gått på de olika skolorna, lämna gärna omdöme, kritik, beröm och rekomendationer. Björn

svan svarade 20 år, 6 månader sedan 25 Medlemmar · 74 Svar
  • 74 Svar
  • rambo_johnson

Medlem
    10 juni, 2004 vid 10:07

Huber o Ekström är nog de fetaste, men Landin e bra han mä.

kolla kiteshop.nu

• anonym-anvandare

Medlem
    10 juni, 2004 vid 10:12

en kurs med wcl, så får du oxå garanterat det bästa pris på en utrustning i toppkvalité

• rambo_johnson

Medlem
    10 juni, 2004 vid 10:59

var bor du kasnke man ska frågaaaa

• nn4an_mike

Medlem
    10 juni, 2004 vid 11:13

Jag gick Henrik Fahléns kurs i Åsa http://www.kite.nu ,förra lördagen och tycker att den var bra, men eftersom man oftast bara går en kurs en gång och hos en instruktör så e det nog väldigt få som kan jämföra och yttra sig om vilken skola som e bäst. // mvh Micke smile.gif

• rambo_johnson

Medlem
    10 juni, 2004 vid 11:29

Svar till:

Jag gick Henrik Fahléns kurs i Åsa http://www.kite.nu ,förra lördagen och tycker att den var bra, men eftersom man oftast bara går en kurs en gång och hos en instruktör så e det nog väldigt få som kan jämföra och yttra sig om vilken skola som e bäst. // mvh Micke smile.gif

[/ QUOTE ]

men jag som känner mer eller mindre alla instruktörer i vårt avlånga land kanske kan yttra mig…

SKÅNE: Huber eller Anders Landin pris 13-1500
    HALLAND: Rickard Elowsson eller Erik Persson

GÖTEBORG: Jesper Berg
    Stockholm: Ingo eller David Augustinsson
    NORRLAND: Hengo

• patrikol

Medlem
    10 juni, 2004 vid 12:06

Du om nån men Pan är väl också instruktör i skåne? wink.gif

• rambo_johnson

Medlem
    10 juni, 2004 vid 13:58

Paaan just det men han känner jag inte wink.gif har han kurser, tror han yrar om nått kitecenter iofs…

• anonym-anvandare

Medlem
    10 juni, 2004 vid 14:27

Jag har absolut inga kurser jag heller!!!!!!

• anonym-anvandare

Medlem
    10 juni, 2004 vid 14:35
  • annas

Medlem
    10 juni, 2004 vid 14:54
  • kaiser

Medlem
    10 juni, 2004 vid 16:28

Gick för Henke o Martin i lomma för någon vecka sen. Enl kite.nu: “Dryck, frukt och choklad bjuds på under kursen” Detta såg jag inte röken av, men annars kan man inte klaga på något. Mycket padagogiskt. Shysta killar så d förslår!

• kitesweden

Medlem
    10 juni, 2004 vid 17:17

Du känner tydligen inte till oss….
    http://www.dacon.biz
    /Mvh Lars
    PS Nu 6 år i branschen DS

• loca

Medlem
    10 juni, 2004 vid 19:38

IKO certifierade instruktörer är vi på
    http://www.slingshot.se

• kongos

Medlem
    11 juni, 2004 vid 10:59

Jag har gått Henrik Fahléns kurs i Åsa och är nöjd.
    Det ska då sägas att det är den ända instruktören jag haft inom kiteing men jag har sysslat med andra sporter och haft andra instruktörer. Så med den erfarenheten är jag inte helt oförmögen att se skilnaden på en duktig och en mindre begovad instruktör.

/E

• anonym-anvandare

Medlem
    11 juni, 2004 vid 15:40

Svar till:

Svar till:

[/ QUOTE ]

men jag som känner mer eller mindre alla instruktörer i vårt avlånga land kanske kan yttra mig…

SKÅNE: Huber eller Anders Landin pris 13-1500
    HALLAND: Rickard Elowsson eller Erik Persson

GÖTEBORG: Jesper Berg
    Stockholm: Ingo eller David Augustinsson
    NORRLAND: Hengo

[/ QUOTE ]

Hengo och jag (Peter) kommer i sommar att köra kurser i Norra Sverige.Hengo som är utbildad IKO:instruktör ansvarar för utbildningen.Kurserna kommer att kunna delas upp enligt kundens önskemål,men grunden är 2-3 timmar vid 2-3 tillfällen.(Av erfarenhet vet vi att få personer har kondition och ork att kämpa med en kite i mer än 3 tim som nybörjare).För att eleverna skall få ut mesta möjliga surf av tiden kommer vi att använda båt då det är dags att lära sig att body dragga och komma upp på brädan.Vi bor i Umeå och har helst kurserna här där vi känner till vindar och vatten bäst (boende kan ordnas),men vi kan även komma till er.För information och priser eller andra frågor ring eller maila

Hengo 073-9831860
    Peter 070-3993027
    langens-kite@umea.com

Vi änvänder kites från SLINGSHOT & EH,dräkter och selar från PRO-LIMIT

Tack och välkommen att kita med oss!

Peter wink.gif wink.gif
    Långens Kite & Badtunnor

Sida 1 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bästa kitesurfskolan!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.