Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bästa kitesurfskolan!

• michel

Medlem
    20 juni, 2004 vid 17:51

Nu är det väl så att ingen föds till kiteinstruktör … eller
    dykinstruktör … eller ….

Har hört att det finns civilingenjörer som är kiteinstrktörer med studielån etc …

Registrera dig !

/M
    smile.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    20 juni, 2004 vid 20:39

hej
    kul att se att många är nöjda med kiteskolorna!
    I Östergötland kör vi b.l.a i Vättern/Motala
    välkomna till: http://www.kitesurfskolan.net
    tack vare Motala vind o kitesurfingklubb har vi bastu o inglasad altan ett stenkast från stranden. Kanon! laugh.gif

mvh/claes meijer
    070 49 21 291

• dalen

Medlem
    20 juni, 2004 vid 22:28

Du är inte lite dum i huvet du….. tycker inte du ska uttala dig om något som du helt tydligt inte har en aning om. Kan tala om för dig att dykning och fallskärmshoppning är två sporter där det är dödlig utgång om det går galet. Kitesurfing kan i extrema fall leda till dödsolyckor.
    Jag har varit med från första dagen kitesurfingen kom till landet och alla jag känner som bedriver kiteskolor är värda varenda öre de får för vad de gör för sporten.
    Jag hoppas du inte lägger ut några pengar på att gå en kitekurs utan att du snålar och köper en kite för 13 000 och kör den i backen och på vägen dit träffar några trevliga personer med kiten i huvet. Om dom inte bankar skiten ur dig så hoppas på bättre tur någon annan gång….. Pucko!!!!!
    Mårten

Bra vind idag… Filip har börjat rocka på vattnet. 16 år och hp sitter snart.

• anonym-anvandare

Medlem
    21 juni, 2004 vid 07:38

Du är ju en skam för sporten.

När man försöker bedriva en diskussion så börjar du bli aggressiv. Vad är du för människa egentligen, Mårten? Du angriper personligen med uttryck som “pucko” “dum i huvudet” och önskar att den andre kör ihjäl sig.

Du verkar förövrigt inte ha mycket i huvudet själv om du inte kan föra en diskussion utan måste använda ogrundade fakta i dina argument. För övrigt var jag faktiskt intresserad av att ta en kurs i Båstad, för att testa. Jag ville skapa en diskussion angående priserna på marknaden.

Men nu vet jag att instruktören där INTE är speciellt sympatisk och jag tänker svartlista dig och din kitekurs överallt där jag kan. Tyvärr. Tråkigt för dig att jag är journalist. Vi börjar med att göra ett reportage i lokaltidningen.

• anonym-anvandare

Medlem
    21 juni, 2004 vid 07:47

Innan du uttalar dig nästa gång, Mårten, se till att läsa hela tråden och inte bara den sista. Om du hade gjort det så får du se att dina med-kitare var de som tog upp dessa sporter och jämförde med dykning! Titta på din egen skara innan du ger dig på och förtalar andra!

• svan

Medlem
    21 juni, 2004 vid 07:55

Svar till:

Du är ju en skam för sporten.

Vad är du för människa egentligen, Mårten?
    Du verkar förövrigt inte ha mycket i huvudet själv om du inte kan föra en diskussion utan måste använda ogrundade fakta i dina argument. Men nu vet jag att instruktören där INTE är speciellt sympatisk och jag tänker svartlista dig och din kitekurs överallt där jag kan. Tyvärr. Tråkigt för dig att jag är journalist. Vi börjar med att göra ett reportage i lokaltidningen.

[/ QUOTE ]

Seriös journalistik…
    Prova att intervjua några elever som Mårten har haft eller träffa honom själv. Men det är klart anonymiteten är väl skön och att gömma sig bakom tangentbordet.

s

• kalabra

Medlem
    21 juni, 2004 vid 08:11

Killar, killar!
    Ta det lungt, ingen idé att börja bråka med varandra.
    Till att börja med, vem är du journalisten som ska skriva i tidningen och avslöja denna jättehärva med kiteskolornas priser??
    Lägg av med ditt svartlistningssnack om du inte kan stå upp för vem du är!
    Från min horisont kan jag inte se något som helst konstigt med att betala 1500:- till en instruktör för att få låna utrustning och få instruktioner. Den enda ekvation man som kund behöver kunna är att det är billigare att gå kurs och få låna och testa än att köpa eget och slå sig. Sen vad kiteskolan har för marginaler etc. skall man i princip skita i!
    Sover man bättre med vetskapen att marginalen på en kurs är ex. 20%???
    Jag anser att det är ok att granska och se vad man får för sina pengar. Är man inte nöjd så klagar man.
    Man skall komma ihåg att kiteverksamhet är fortfarande färsk men min erfarenhet är att de som sysslar med kurserna gör det av passion till sporten inte för att skära guld med täljkniv. Nivån på utbildningarna höjs ständigt och jag är övertygad om att man idag inte får en dålig utbildning någonstans om man väljer någon av de utbildare som hållit på ett tag.

• backe

Medlem
    21 juni, 2004 vid 08:30

Jag tycker att alla som orkar lägga tid och energi på att instruera borde få en liten eloge istället.
    Själv känner jag mig måttlig road av att förlora fina åkdagar på att harva med nyburgers, men jag tycker att det är bra att det finns nån som gör det.
    1500 är gratis i sammanhanget.

• anonym-anvandare

Medlem
    21 juni, 2004 vid 08:58

Först och främst ska jag klargöra att jag inte tänker svartlista någon. För det andra gömmer jag mig inte bakom någonting, jag har valfriheten att registrera mig eller inte. Väljer att inte registrera mig av anledningen att har en allmän uppfattning att inte lägga mer tid på internet än nödvändigt och att jag inte tänker vara med i forumet annat än som besökare.

För det tredje vill jag be sign Svan att inte rycka ut delar av meningar ur sitt sammanhang. Om du tittar på hur Mårten går till angrepp mot min diskussion om marknaden och prissättning så kanske du förstår. Det är när man sätter in lösrykta meningar i nya sammanhang som det börjar bli farligt. Det får då ny innebörd och ligger till grund för missuppfattningar. Vänligen om du ska citera något i fortsättningen ta med hela sammanhanget och inte bara det som gagnar dina synpunkter.

Jag tänker inte svartlista någon i någon tidning. Däremot kommer uttalandet som ovanstående kiteinstruktör gjorde ge ringar på vattnet. Den sten man kastar…

Om någon blir behandlad illa av en bilhandlare när man frågar om priset så är det klart att man inte rekommenderar någon av sina vänner att köpa sin nästa där.

• michel

Medlem
    21 juni, 2004 vid 09:04

Rätt.

Nästa säsong blir det bara privat lektioner, intensiv kurser ala bilskole modellen smile.gif !

Om man räknar på att utvidga en skola med anställda instruktörer som vill ha 100 kr/timmen hmm då bör priserna
    hamna på ca 400 kr timme och då måste det blåsa 7 m/s varje dag i stort sett hela året smile.gif

Vad säger ni om att alla ignorerar “anonyma” inlägg eller rent av bara stryker dem från forumet ?

• rambo_johnson

Medlem
    21 juni, 2004 vid 09:42

Svar till:

Tyvärr. Tråkigt för dig att jag är journalist. Vi börjar med att göra ett reportage i lokaltidningen.

[/ QUOTE ]

haha, skriver du också för FibAktuellt

• linus

Medlem
    21 juni, 2004 vid 10:48

Svar till:

Seriös journalistik…
    Prova att intervjua några elever som Mårten har haft eller träffa honom själv. Men det är klart anonymiteten är väl skön och att gömma sig bakom tangentbordet.

s

[/ QUOTE ]

Börja med mig till exempel, gick en kurs för Mårten förra året och var supernöjd! Jag menar, visst det står att kursen varar 2*4 timmar men jag lovar att vi var ute hela dagarna! Dessutom hade vi lite dåligt med vind ena dagen och då ställde Mårten upp vid flera tillfällen efteråt så att alla verkligen fick prova så mycket man behövde för att lära sig hantera kiten! Mårten ringde mig också flera gånger efteråt och frågade om jag ville hänga med ut, det kallar jag verkligen att ta ansvar för sina elever! smile.gif Tror också att 1500:- eller vad det var är synnerligen välinvesterade slantar, tänker faktiskt ringa Mårten igen och köpa några timmar till när jag har tillfälle att börja kitea igen! cool.gif Nädu svartlistning och annat trams tycker jag du skall glömma, mad.gif som sagt lyssna på de som gått kurser istället, tror ingen tycker att det var bortkastade pengar!!! grin.gif

Så enkelt är det! Surf on!

• anonym-anvandare

Medlem
    21 juni, 2004 vid 12:48

Hur är det med skolor i stockholmstrakten nån som har nått att rekomendera

mvh micke

• svan

Medlem
    21 juni, 2004 vid 13:12

hör efter på den något mer 08 inspirerade sajten http://www.kitenation.se

s

Sida 5 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bästa kitesurfskolan!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.