Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Resmål & Spots › Bästa resemålet??
-
hur lång va den då fiii??:. för min brett för precis plats i en 135 bag som ja kolalt på hos kenta..
-
Köpte du samma som jag, den är klockren! Men tyvärr125 är nog max i den Ludde.
http://www.dormy.se//product_frameset.asp?pf%5Fid=3001 -
precis den är det, helt perfekt! fick lätt ner två kites o min 130 bräda faktiskt…och ändå e där plats för kläder!
-
Fan då kanske det går ludde, ta med brädan till dormy! Hehe kul, kitare kommer invadera stället.
-
mmm får göra det. . fast det kanske blir en mystic iställed.
-
jag hade med min o tjejen där sa att det hade varit fler surfare där, men inte som tagit med brädan!
-
Kjellorix
Gäst18 november, 2005 vid 12:22Svar till:
Haha… jag skulle vilja säga att horor …
Jag tror Cabarete är ett bra ställe att lära sig att kitea..
[/ QUOTE ]
Då Har du aldrig knallat omkring ensam från Cabarete till Kitebeach,
(På mej ensam’) klängde dom och kladdade jämt
+ strippade, dom trevade oftast efter pengar i fickorna (plånbok NEJ)
“Mitt knep att komma loss från dom jättesnygga Virusbombade hororna va,
“klappa på shorts-fickorna och säja “no money no money”Best Kitescool äger allt, så man får inte öva själv som nybörjare på Kite/Cabarete-beash,
förstår det !, för mycket folk. Dido lärde mej billigare, “enbent” tittade på.
bara på den lilla livsfarliga stranden emellan, när inte Best är där med elever.
Man behöver “mycket” pengar för att lära sej Kite med Best-scool.
Alla Dominicans är ute efter pengar man kan knappt ens fråga om tips.
Förstår det också (40% arbetslöshet)
Kommentaren “my friend” är det värsta, hatar numera ordet.
Därför åkte jag hem 7mån tidigare ( för lite pengar). -
shitt va jobbigt det låter. . för er som inte har varit där. så vet ja inte hur det är o va där som nybörjare men e man inte det då e det hur gött som helst.. hade inga problem med nån horo heller där elelr o en kväll men hon lämnade snabbt. efter att ha försökt klänga på alla lite grann nästan lite på fiia med.. men går man en kurs p kitebeach typ på kiteclub kanske man får punga ut en del men itne mer än här hemma och man lär sig absolut för att kunna fortsätta på kitebeach sen.. tråkigt att u fått sånn dålig vistelse där kjellorix. men det e inte som o vara här hemma eller gran canaria eler nått. .
-
Det är en del norskar här som har gått klart kitekurs och som kör på egen hand nu och dom verkar tycka det är ok. Det är alltid en massa små dominikaner som hjälper dom ifall dom kraschar kiten i vattnet..
Eftersom det är ett fattigt land så gör dom flesta allt för att få pengar så det gäller att vara på sin vakt. Dom gillar att sno sandaler på stranden tex .. Jag och två andra jag träffat här blev av med sina sandaler på samma dag, rackarns ungar.
Om man är här själv så tar det såklart ett tag att komma hitta folk att hänga med… man måste ge det lite tid och inte vara för på bara.
Var och käkade med best-instruktörerna på en indisk restaurang som heter Blue Moon i onsdags, var tamejfan bland det godaste jag ätit i mitt liv tror jag
-
Kjellorix
Gäst18 november, 2005 vid 21:29Svar till:
OJ vad jobbigt skrivet
[/ QUOTE ]
Ja !! men jag hade bara friårspengar att klara mej på , och 2000kr i hyra + maten dyrare än hemma.
Ett stort fel med mej ( kan inte Spanska )= alltid turistpriser.
Då rasade alla beräkningar (pengarna räckte inte ens till att leva drägligt).
Det trodde jag inte jag som är vegan, där växer ju min mat ??? -
hmm dyrare än hemma??. ja det e klaarrt vegan mad kanske e dyrt men ja klara mej på 2000:- på två veckor.. och då sparade jag iten utan åt ute hela tiden o drack massa rom.. så vet inte var du har handlat riktigt.. ja det e ju itne biligt där direkt men inte dyrare än hemma..
-
Kjellorix
Gäst19 november, 2005 vid 11:57Hopplöst lång historia det blev !!
Jag handlade Råris mm på supermarkado Alices och kokade på rummet i riskokare. Äter bara mitt eget ihopjox, aldrig ute.
alla råvaror för det, va mycket dyrare än hemma (dom äter bara vitt ris där).
Drack sällan annat än Presidente öl som jag handlade på samma ställe, inte pengar att dricka på krog.
Rom gillar jag inte, köpte ibland en tequila dyrt.
och det finns bara dyrt pås-te att köpa, det kokade jag på rummet med vattenkokare.
Frukt & grönt köpte jag på samma ställe (billigast) väldigt äckliga saker, allt smakar bättre hemma (och inte dyrare) T,ex, Röda tomater finns inte, allt är mer eller mindre grönt där, och ville man få dom mogna (ligga framme) då ruttnade allt, eller myrorna kalasar på det.
Enda sättet att få äta mogen frukt va ute i småstånd på gatan Jättemycket dyrare än Alices, det kunde jag inte kosta på mej.Det jag hade kvar efter amorteringar och hyran mm i Sverige räckte aldrig, jag va tvingad att ringa syrran för att sätta in på mitt konto (lånade sammanlagt 20000kr av syrran)
Det håller inte, omöjligt att fortsätta.Mycket hände från första dagen jag landade (bagaget borta, vänta 3 dar på det, och bestulen på allt sparkapital från mitt kassaskåp) på första hotellet.
Och det va bara småsaker, jämfört med det värre som va planerade för min del, men jag lyckades smita.Nogpratat om Dominican nu, aldrig mer.
-
när det är dags att säga adjö och träda in i helvetet tror jag egentligen att man hamnar i Cabarete.
-
jafyfan låter faktiskt som den värsta platsen på jorden.. och det e det också kan ja bekräfta skulle aldrig åka dit igen.. förrutom att ja åker i februari igen.. men det e bara för att jag är djävulen själv..
Logga in för att svara.