Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Resmål & Spots › Bästa resemålet??
-
Kjellorix
Gäst19 november, 2005 vid 14:54Svar till:
när det är dags att säga adjö och träda in i helvetet tror jag egentligen att man hamnar i Cabarete.
[/ QUOTE ]
Självklart ! men jag åker hellre till någon annan plats.
Från det ena till det ANDRA ! Jag skänker bort mitt kontant-simkort Dominican Orange GPRS till någon som vill ha det.
Jättelätt nr; 8096084466 inom D,R. och från Sverige blir det 0018096084466.
Bara skicka adressen så skickar jag kontraktet & simkortet, (jag köpte det för turistpris helt anonymt , visade ingen legitimation eller pass,) ha ha, dom är så ivriga att sälja så dom gick med på det “mitt krav annars köper jag inte”. Mafialand !
För en 500ndring får ni min nya only Orange Dominican sony/ericsson fjon ochså T290a med handsfree och 110volts laddare, med alla Dominican skit-spel.
Jag tänkte knäcka den fonen, har tankat hem alla knäckprogs, fattas bara att låna en datorsladd så e de jort. -
hmm ja kan gärna ta det. . vad e det för farligt med att visa passet elelr legitimation.. ???.. skickar PM med adress..
-
Svar till:
Hej. Har tänkt bränna mina pengar på en resa mars-juni. Tanken är att kitesurfing ska vara en stor del av sysselsättningen. Har tagit en lektion för länge sedan. Har dock inte kommit igång riktigt än, så det måste finnas relativt nybörjarvänliga spots. Gör dessutom ingenting om man har råd med ett par pils också. Har funderat lite på DR eller Bali. Några erfarenheter av boende (priser, läge, kurser osv)?
[/ QUOTE ]
Skåne er jette bra for nyborjare, dokk svårt med horror -
Kjellorix
Gäst19 november, 2005 vid 15:09Orange vill kopiera det i en scanner !
kopierade mitt körkort i en högupplösande färgscanner på första hotellet, det kändes inte OK ! aldrig jag går med på det igen.
Ludde får mitt kontantkort “först till…..” -
hehe.. men det e fan lugnt dom stal mitt körkort det e värre.. haha.. tackar för det kjello..
-
Dem jag pratat med med har haft bra åsikter om DR, men efter Kjellorix berættelse ær jag nog inte sugen på 3 månader dær… Nææ, nya planer. Vad tros om thailandstræsket. Bangkok – kite i Hua Hin (ska visst vara bra vind dær mars, april) – kultura sig genom thai o malaysia – avsluta med vågor på Bali. Hororna lær man ju inte undkomma dock. Erfarenheter (inte av hororna)??
-
ärligt talat så. . tycker ja det e tråkigt att kjellorix haft en dålig vistelse där,.. jag tyckte det va super när ja va där hade ett litet inbrott bara men det va antagligen av folk som bode på hotellet.. jaja skitsámma. men thailand är nog jevlet gött. . kanske inte bästa stället i kitesynpunkt men helt klart ett ställe värt att åka till även malaysia och bali verkar jevlet gött.du lär dessutom komma undan mycket billigare om du åker dit.. så vill du ha grymt surf och faktiskt en trevlig ö.. ta cabarete.. vill du ha en massa annat. men lite mindre bra surf.. ta asien.. jag drar själv till cabarete 3 månader.. men kommer deffinitivt att åka till asien snart också..
-
tack før tipsen. jævligt angenæmt problem… hmmm, var ska jag dricka pils o surfa???
-
Japp, Kjellorix måste haft hemskt oflyt för jag har inte sett något av det här överhuvudtaget och jag har varit här i typ tre veckor nu. Enda jag blivit av med är mina sandaler som jag lämnade på stranden när jag var ute och surfade… så nu har jag fått köpa hawaiianas för 50kr istället
Nu börjar turistsäsongen komma igång här oxå för nu ser man alltid massa vita människor överallt.
-
Och angående horor är det fantastiskt komiskt för jag har inte märkt av en enda hora ännu, fastän jag har kompisar som beklagat sig över att dom blivit “anfallna” av horor som visar både det ena och det andra
Undra om jag är för ful till och med för hororna?
-
Kjellorix
Gäst20 november, 2005 vid 22:15Jag gillade ön, om jag haft mer pengar så skulle jag varit vid Las Terenas nu (ön’s östspets)
Mycket större stränder och inte så många kitesurfare, fick jag höra. hade aldrig råd att åka dit och titta.
Gillar inte trängsel, skulle öva på “lilla stranden” redan 5 nybörjare där, bara att vända och kånka tillbaks.
Skulle köra trots alla 5, men en av dom körde kiten in i buskarna, då fick det va.
STORA Problemet va pengar, gulliga hororna tyckte jag bara synd om.
Blev uttråkad inget att göra, ingen plats att lära sej kite på. -
yes yes. mm pengar e svårt. . fan packa väskorna o åk till thailand iställed då möe billigare där va..
-
Kjellorix
Gäst21 november, 2005 vid 15:52Nu när allt sparkapital är borta, så väntar jag tills isen lagt sej.
Försöker få ihop pengar till en snowboard & Kitar på sjöar & fält.
Då kan jag använda friåret till att återuppta att göra animationer i Max.
Här finns det för mycket att syssla med, 2 värstingdatorer, bredband.
och landet med alla surfprylar t,ex. pröva min oanvända Winterboard på isen.Postade brevet med simkortet idag.
Orange manualer lämnade jag i Cabarete’ bara att hämta nya hos Orange där.
Alla nr, finns på simkortet + mer, extra-tjänsten Messanger är betalt & aktiverad.
Det är användbart för då finns inga restriktioner, funkar över hela jorden.Problemet med Orange är att dom samarbetar inte med svenska operatörer än.
Sms funkar bara ena vägen (till Sverige) så polarna kan inte skicka svar till det numret.
Jag hade min Svenska mobil med, så dom kunde svara (skicka vidare) sms dit.Att skicka sms-svaret till mitt gamla mobilnummer va jätte-problem att få folk att förstå,
Naturligtvis valde dom “svara” och skickade ut det i tomma luften.
Skicka vidare är inte självklart, men då kan man välja till ett annat nr,
och naturligtvis måste man redigera texten så det blir ett svar “krångligt”Skicka sms med Orange kostar bara 50 öre.
Gammal 2-bands mobiltelefon funkar utmärkt i Dominican !
-
Svar till:
Dem jag pratat med med har haft bra åsikter om DR, men efter Kjellorix berættelse ær jag nog inte sugen på 3 månader dær… Nææ, nya planer. Vad tros om thailandstræsket. Bangkok – kite i Hua Hin (ska visst vara bra vind dær mars, april) – kultura sig genom thai o malaysia – avsluta med vågor på Bali. Hororna lær man ju inte undkomma dock. Erfarenheter (inte av hororna)??
[/ QUOTE ]
forumet har en sökfunktion.. annars kan du pma mig
Logga in för att svara.