Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bästa semesterspotten för bilresenären??

• Bästa semesterspotten för bilresenären??

Publicerad av anonym-anvandare på 12 juli, 2005 vid 09:48

hej!!

Så här i semestertider tänkte jag att man kunde ha en tråd om vart man åker om man vill ha hyffsad vindsäkerhet inom bilavstånd. Någon som har varit i Britagne, Frankrike, tex. Det är ju inte så fasligt långt. Klittmöller är väl inte så blåsigt under Juli och augusti!? Norge kanske har nåt??

alla tips är bra tips…

/magnus

dr-masse svarade 19 år, 7 månader sedan 6 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • mattap

Medlem
    12 juli, 2005 vid 10:47

Bra tråd!!! Satt i samma tankar här på jobbet! Funderar starkt på en sväng i Europa men vet inte vart och man vill ju inte köra ihjäl sig heller! Kom med lite info nu!!

• cambo

Medlem
    12 juli, 2005 vid 10:56

Nordnorge

• basse

Medlem
    12 juli, 2005 vid 11:00

I norge kommer det swell så där kan man alltid, nästan, vågsurfa om det inte blåser. Annars är väl sjöarna i österrike det med mest vind på skapligt avstånd. I Danmark är Ringköping bra för plattvatten.

• ixen

Medlem
    12 juli, 2005 vid 13:12

Bretagne(la torche) där vi var(finns många fina spots..) är riktigt fint men dåligt med vind på sommaren om jag inte missminner mig..trevligt spot eftersom det nästan alltid är swell att vågsurfa på om det inte är nån vind..finns en parkering med toaletter man kan bo på också..;)

• dr-masse

Medlem
    12 juli, 2005 vid 14:19

Med tanke på soppapriset och milkostnad i bil så kanske det kan vara värt att spana på flyg istället, ah?

För säker vind är det nog en bit söderut som gäller (läs: Medelhavet). Visst, Gardasjön å så finns ju, men man vill ju ha lite riktig segling om man väl åker ut i Europa.

Några exempel – Lissabon 3000:- (Guincho), Nice eller Marseille – 2700 (hela franska sydkusten), Malaga typ 3000, eller varför inte en charterresa till Rhodos för 3700:-?

(kollat på travelstart.se, flynordic.se samt några andra)

Utan hela familje- och jobbpaketet hade jag lätt flugit någonstans för de pengarna, hyrt grejor på plats i värsta fall. Garanterat mer vindsäkert än att plöja runt i bil och jaga vind i norra europa så här års. Fast det är ju najs att bila, det håller jag med om annars.

Bila På!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bästa semesterspotten för bilresenären??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.