Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bästa stället att lära sig vågsegling???

• manno

Medlem
    9 mars, 2007 vid 14:23

@Oåxen 365963 wrote:

… Är där det är vågor och vind.

Internet(vindprognoserna) är världens bästa vs-uppfinning!

När du känner dig bekväm med ett steg så fortsätt till nästa.

Steg 1 – Apelviken, Lejet

Steg 2 – Vilshärad

Steg 3 – Gislövs hammar

Steg 4 – Åsa

Steg 5 – Torö

Sen finns det ju en hel hög med goa spots:
    Trollskogen, Grönhögen, Mats väg, Rullsand etc.

Måste bara påpeka att gislöv är oändligt mycket lättare än vilshärad!! Där slipper man ju möta vågor på vägen ut, vilshärad på S kuling är absolut inget för nybörjare. Ringenäs kan ge en illusion av att ha lite mindre vågor eftersom NV ofta förstärks av sjöbris, kommer det dock “riktig” vind så kan det bli utmanande då det brukar va byigare än vilshärad. Sett många knäkta master på båda ställena, tror det beror på att man blir överrumplad av de små men ganska kraftiga vågorna inne vid land där det är grunt.

• oaxen

Medlem
    9 mars, 2007 vid 16:36

Håller inte riktigt med. Med tanke på hur i och urstigandet sker i G Hammar känns det totalt sett lite mer krävande. Men, jag är inte den som är den. Vi sätter väl Vilshärad och G Hammar på samma steg’rå!

Nöjd?

Vilshärad – kan vara lite strömt
    Gislövs Hammar – så trist in- och ursteg

• royn

Medlem
    11 mars, 2007 vid 22:06

Många tips, råd och rekommendationer……

Får väl börja med Oåxen’s lista först och sedan söka mig till danmark. Så om ni ser ett “blåbär” bland vågorna, lova att inte skratta för mycket….;-)

• oaxen

Medlem
    12 mars, 2007 vid 07:21

Jag lovar, alla kommer att skratta!

Lika mycket som man skrattar när någon “stjärna” klotar så där särskilt roligt. Om jag kan få någon att skratta på vattnet så bju’r jag på det.

Det viktigaste är att du kan vågreglerna så att du agerar rätt vid rätt tillfälle. Håll på reglerna så kommer du få respekt vare sig du är bra eller “dålig”. Du vet, för att lära sig lyckas måste man våga misslyckas.

Vi ses på vattnet!

• adde

Medlem
    12 mars, 2007 vid 07:40

@Oåxen 369185 wrote:

Håller inte riktigt med. Med tanke på hur i och urstigandet sker i G Hammar känns det totalt sett lite mer krävande. Men, jag är inte den som är den. Vi sätter väl Vilshärad och G Hammar på samma steg’rå!

Nöjd?

Vilshärad – kan vara lite strömt
    Gislövs Hammar – så trist in- och ursteg

Å andra sidan så kliver man ju i och ur en gång per session, men hamna i shorebreaket kan man ju göra oftare. Har jag hört :tongue:

• royn

Medlem
    13 mars, 2007 vid 15:45

Hehe,,, ja jag får väl bjuda er på ett gott skratt i mellan åt…no worries! Det är väl bara att plugga på reglerna som gäller så man inte “Sneakar” in på någon annans våg.

Sida 4 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bästa stället att lära sig vågsegling???

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.