Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing bästa surfchartern fr. svedala i sommar

• bästa surfchartern fr. svedala i sommar

Publicerad av anonym-anvandare på 7 maj, 2002 vid 10:10

Ditt bästa tips uppskattas högt! Vindsäker plattvattensurf med möjlighet till vågor och vågsurf på dagstursavstånd efterlyses. Ev. hittelön utlovas.

calle_b svarade 22 år, 8 månader sedan 5 Medlemmar · 15 Svar
  • 15 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    7 maj, 2002 vid 10:16

jag skulle nog åka till teneriffa om jag var du, där har du ett ställe som heter El Medano. Där är det bra windsurfing(det blåser bra i juli och augusti), du kan välja mellan hyfsad plattvatten och hyfsad waveride.

sen så kan man åka till playa las americas för att vågsurfa, det är dock många locals som vaktar vågorna där.

• borje

Medlem
    7 maj, 2002 vid 10:36

Cabarete

• anonym-anvandare

Medlem
    7 maj, 2002 vid 11:05

Teneriffa låter intressant, men resan går under juni. Har du även rekommendationer på hur stora(små) prylar jag bör ta med. Tacksam för fler svar..

• anonym-anvandare

Medlem
    7 maj, 2002 vid 12:02

gå in och kolla vindstatsen under juni så får du avgöra själv,
    http://www.fanatic.el-medano.com/welcome.htm

Sen är Fuerteventura bra, jag tror att deras vågsurfing är bättre. Vet dock inte hur det är på sommaren.

• fjant

Medlem
    7 maj, 2002 vid 12:37

Vi chansar och drar till Rhodos. En kombination av “svensson semester” (för icke-surfande medresenärer) och förhoppningsvis bra surf…

Några vågor är dock inte att räkna med om man inte hyr bil. Det finns nåt ställe söder på ön, med både plattvatten och vågor. Men det är tyvärr inte lika vindsäkert som Trianda, dit vi drar.

• ove226

Medlem
    7 maj, 2002 vid 12:43

håller med börje jag!
    cabarete är vad du söker efter!
    platt vatten innanför reven, lite choppigt men kanon och feta vågor vid reven!
    en vågsurf strand nån kilometer därifrån bara!
    kanon!

• anonym-anvandare

Medlem
    7 maj, 2002 vid 14:08

Jag säger bara Pozo Izquierdo, Gran Canaria.

• anonym-anvandare

Medlem
    8 maj, 2002 vid 00:11

Jag var i Trianda på Rhodos 1 månad förra sommaren. Det är grymmt vindsäket. Under 1 vecka hade vi med oss polare som inte surfade men, självklart tvingade jag upp den på brädan *ler*. Under resten av tiden så surfade vi nästan varje dag. Dyningsvågorna i trianda blir upp till 3 meter och går rätt bra att hoppa på.
    Längst i söder ligger ett ställe som heter Prasonisi där man både kan köra plattvatten och på andra sidan vågor. Jag var aldrig där men dom sa att det alltid blåste mer i prasonisi än i trianda.
    Aloha & hang loose //Criss
    http://www.surf.to/windsurfbeach

• anonym-anvandare

Medlem
    8 maj, 2002 vid 07:46

Sotavento på Fuerteventura punkt slut

• anonym-anvandare

Medlem
    8 maj, 2002 vid 08:08

Med vilka bolag kan man komma till Trianda?

• anonym-anvandare

Medlem
    8 maj, 2002 vid 10:12

Grekiska ö-värden? Är det ngt att hurra för ???
    Nästan billigare att dra till The Canaries….

• fjant

Medlem
    8 maj, 2002 vid 15:41

Vi drar med apollo…
    Standard charter till Rhodos, se bara till att hamna på ett hotell i Trianda, det finns info i deras fåniga resekataloger…

• anonym-anvandare

Medlem
    9 maj, 2002 vid 13:14

tack allesammans, funderar på vem som skall få hittelönen…

• fjant

Medlem
    9 maj, 2002 vid 15:30

http://www.worldwindsurf.com/

Bla. massa länkar till surf-center på olika ställen.

• calle_b

Medlem
    9 maj, 2002 vid 17:29

Hur mycket ligger den eventuella hittelönen på:)

Skulle behöva ett tillskott till sommarens cruising me bussen:)
    Disel e dyrt oxå….

Ha det gott:)

Calle_B

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing bästa surfchartern fr. svedala i sommar

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.