Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Bästa surffilmen!
-
Surf’s up är så sjukt j**lä rolig. Har man den minsta koll på de som har surfat pro-touren de senaste tio åren är den löjligt mycket humor.
Annars finns det några rullar som rockar röven av de flesta storproduktioner. Typ, Babbelviken, Another shitty day in Africa, Commited, Section8 för att nämna några. Svensk film rockar kort och gott fett!
-
En vindsurfingfilm som jag tyckte var rätt bra men inte kan titelln på hade följande handling: En vindsurfingsnubbe med mycket flyt i livet lyckas göra någon form av loop som ingen annan tidigare hade lyckats med. Den enda som nu såg hans fantastiska bedrift var en lite mystisk rocktjej som bara pyser iväg. Här börjar en febril jakt på tjejen och en hel del saker börjar gå snett för vindsurfarn. Men efter mycket jakt , lite gräl uppstår ömsesidig kärlek och allt blir bra till slut.
Det är häftiga vindsurfingscener i filmen och ett kul simuleringsprogram som visas där han via datorn kan exprimentera fram den bästa brädan, riggen fenan osv.
Jag har för mig att jag såg videofilmen hos Solna Seglarskola någon gång i slutet på 90-talet då jag lärde barn att segla optimistjolle under en vecka där.
Någon som känner igen filmen?
Träsurfarn -
@Träsurfarn 445823 wrote:
….allt blir bra till slut.
Någon som känner igen filmen?
TräsurfarnOförväntade spoilers är ju alltid välkommet! Kolla IMDB.com och se om du hittar på filmen där.
-
Step Into Liquid.
Endless Summer.
The September Sessions (Regiserad av Jack Johnson, mycket bra musik av honom dessutom)Thomas
-
Poopzilla;445840 wrote:Step Into Liquid.
Endless Summer.
The September Sessions (Regiserad av Jack Johnson, mycket bra musik av honom dessutom)Thomas
Mycket bra val! Step into är ett måste.
-
Träsurfarn!
Detta torde väl vara Windrider med Nicole Kidman från
typ 86-87 någonstans!??!Det var en klart bra rulle…. Då!
Fan, är man verkligen så gammal. 🙂
-
@J.S. 445886 wrote:
Träsurfarn!
Detta torde väl vara Windrider med Nicole Kidman från
typ 86-87 någonstans!??!Det var en klart bra rulle…. Då!
Fan, är man verkligen så gammal. 🙂
Hehe …ja det är verkligen en kultrulle som jag försökt få tag i på äldre dar men utan att lyckats…!
80-tal när det är som bäst hehe
-
Början på Billabong Odyssey är helt sjuk! En stor vägg reser sig långsamt bakom tow-in surfaren på Jaws……….
Irie Man
-
Hallå fetaste riktiga surffilmen är ju young guns 2.. lätt, utan jämförelse, fast håller med Irie Man att billabong odyssey är sjuk i början…
Logga in för att svara.