Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Snökite › Bästa vägen till Sälen?
-
Bästa vägen till Sälen?
Publicerad av gadget på 13 januari, 2008 vid 10:23Vilken är den bästa vägen till Sälen ifrån malmö/lund!
Har kört både över Örebro som min gps vill men också över Göteborg och vidare in en liten sväng i Norge!
Vi har tänkt att åka på natten å trafiken är inget hinder så jag vill bara ha tips på snabbaste och bästa vägen!Tack på förhand!
gadget svarade 16 år, 10 månader sedan 5 Medlemmar · 7 Svar -
7 Svar
-
@Gadget 438284 wrote:
Vilken är den bästa vägen till Sälen ifrån malmö/lund!
Har kört både över Örebro som min gps vill men också över Göteborg och vidare in en liten sväng i Norge!
Vi har tänkt att åka på natten å trafiken är inget hinder så jag vill bara ha tips på snabbaste och bästa vägen!Tack på förhand!
Givetvis skall du köra genom Säffle…Där finns McDonalds, Bandidos, och givetvis ett Harrys (förmodligen drivs det av en av ovan nämnda aktörer).
Till Säffle kommer du genom att bröta genom Gbg och upp mot Uddevalla (går nog snabbare än att köra direkt till Trollhättan), se viker du av mot T-hättan/Vänersborg. Efter Säffle kommer Grums, där ngnstans viker du av mot norr…
//alex
-
rusiak;438292 wrote:Givetvis skall du köra genom Säffle…Där finns McDonalds, Bandidos, och givetvis ett Harrys (förmodligen drivs det av en av ovan nämnda aktörer).
Till Säffle kommer du genom att bröta genom Gbg och upp mot Uddevalla (går nog snabbare än att köra direkt till Trollhättan), se viker du av mot T-hättan/Vänersborg. Efter Säffle kommer Grums, där ngnstans viker du av mot norr…
//alex
Då ska jag bara skriva ut den vägbeskrivningen så är saken klar! :laugh:
-
Fågelvägen, he he… På eniro kan du annars slå in tripp och få fram snabbaste vägen samt kortaste…
-
@Gadget 438284 wrote:
Norge verkar onødigt eftersom vægarna hær ær krokiga, dåligt asfalterade och fartgrænserna lægre. Kan inte tænka mig att det blir kortare heller.. Dessutom bomtullar…
Kænner några som brukade mer eller mindre pendla den vægen och de kørde alltid via filipstad och kristinehamn. Tror den ær kortast och snabbast..
Men som føregående sa, kolla gulasidorna, eller viamichelin.com. Dær kan du vælja snabbaste, kortaste eller mest ekonomiska vægen. gløm inte att vælja någon av de, eftersom “recomended by michelin” ibland kan ge underliga omvægar… -
@Gadget 438284 wrote:
Norge verkar onødigt eftersom vægarna hær ær krokiga, dåligt asfalterade och fartgrænserna lægre. Kan inte tænka mig att det blir kortare heller..
Kænner några som brukade mer eller mindre pendla den vægen och de kørda alltid via filipstad och kristinehamn. Tror den ær kortast och snabbast..
Men som føregående sa, kolla gulasidorna, eller viamichelin.com. Dær kan du vælja snabbaste, kortaste eller mest ekonomiska vægen. -
Tack för tipset men vi är redan här!
Det blåser tyvärr sjukt mycket (15-20 ms) så det är svårt att köra
men vi fick tips om en sjö där det kan vara lite lugnare!
Logga in för att svara.