Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bästa våtdräkten?

• Bästa våtdräkten?

Publicerad av ottomatic på 4 januari, 2007 vid 21:38

Min bror och jag håller båda på med surfing, han vindsurfing och jag kitesurfing. Förutom att det blåser för sällan så har vi ett annat gemensamt problem, våra våtdräkter går sönder i skrevet.

Är det någon annan som har upplevt detta problemet?
    Isf, vad gör ni åt det? lagar det?

Vad jag egentligen undrar är överskriften, vilken är den bästa våtdräkten för all-year surfing i södra Sverige?
    Den bästa dräkten bör inte gå sönder i skrevet!

Det kan ju tilläggas att november – mars perioden är fruktansvärt kall om kulorna =)

fesen svarade 18 år, 2 månader sedan 27 Medlemmar · 40 Svar
  • 40 Svar
  • bresky

Medlem
    4 januari, 2007 vid 21:45

vet inte riktigt vilken dräkt som är bäst, men neil pryde är det inte iallafall. Dom gör visserligen varma och sköna dräkter men min har öppnat sig i nästan varenda limning.
    Hur har ni sönder dräkterna i skrevet? Kör ni sittsele?

• ottomatic

Medlem
    4 januari, 2007 vid 22:03

Nä sittsele har jag aldrig kört. Kan inte svara för min bror där.
    Jag har ganska kraftiga lår i jämförelse med mage o armar och tänker testa en storlek större nästa gång.

Dräkten jag har nu är en Neilpryde från Surfers Paradise i Varberg. Gick sönder typ 1½ år efter inköp.

Jag har försökt laga men det är relativt mycket strech i det området o lagningarna släpper efter ett fåtal användningar.

• wims_lkp

Medlem
    4 januari, 2007 vid 22:05

Ja har hört massa dåligt om Neil Pryde, och sett kedjor som pajar efter andra gången å lite såna grejer.. Men måste säga, fan va nöjd ja är med min Neil Pryde. Och den är från -02 tror ja. Kan inte folk ha på sig dräkter eller köper ni bara fel storlek..

• bresky

Medlem
    4 januari, 2007 vid 22:54

Jag vet i fan vad som är fel på NP, men jag kommer inte köpa dräkt från dom nästa gång. Det finns märken på marknaden som jag tycker verkar vara mycket bättre.
    NP kanske gjorde bättre grejjer förr, vad vet jag.

• gurra_g

Medlem
    4 januari, 2007 vid 23:05

Köp INTE Neil Pryde suger så sjukt mycket! Finns ingen kvalité i skiten!
    Har en fet lagning i skrevet på min! O massvis med fler på andra ställen 2 år gammal… Har hört samma av andra…

Tror 5.3 e ganska bra som all-year surfing, i alla fall till kite…
    Gäller att ha bra skor, handskar o huva på vintern…

• johanw

Medlem
    5 januari, 2007 vid 07:10

mystic

• milkman

Medlem
    5 januari, 2007 vid 07:32

jag kör Pro-Limit assault 5/3. llägger till en shortjohn när de blir kallt. Normalt är jag torr när jag tar av dräkten. tumvantar och tejp över anklarna är pricken över i, varma händer och ingen inspolning i mina 3mm dojjor gör mycket.

de har dessutom en annan konstruktion med sömmen som gör att den inte sitter precis mitt i grenen. Sen är dom billiga, de är jämförbara med dyraste varianterna från Niel, Mystic och andra men kostar 1000 spänn mindre.
    Nu säljer jag dom iofs men det kanske finns någon annan som använder dem och har erfarenheter?? (som man kan lita på:))
    Jag vet att Fahlen säljer dom också, kolla ifall han har några inne så får du prova dom.

• sidpiraya

Medlem
    5 januari, 2007 vid 07:42

Mystic är sjukt bra grejor asså.

kolla ontopsports.com

• skanepaul

Medlem
    5 januari, 2007 vid 08:22

Kör också Assaulten, bra dräkt.

• wind-lover

Medlem
    5 januari, 2007 vid 08:46

ION 5/3 har jag och den fungerar jätte bra nu på vintern.
    Den är väldigt hållbar och skön att dra på sig i vinterkylan…:D

• nic

Medlem
    5 januari, 2007 vid 10:03

RipCurls dräkter som jag kör känns riktigt mycket kvalitet men tyvärr håller inte alltid deras lagerhållning samma standard. Men får du tag på din storlek så tveka inte.

nic

• skejtar_henke

Medlem
    5 januari, 2007 vid 11:08

Håller bara med mystic rockar.

• kasimir

Medlem
    5 januari, 2007 vid 12:56

Rip Curl suger! Jag tror på Pro Limit och Helly Hansen.

• nic

Medlem
    5 januari, 2007 vid 13:50

@kasimir 357701 wrote:

Rip Curl suger! Jag tror på Pro Limit och Helly Hansen.

För att…?

nic

• virena

Medlem
    5 januari, 2007 vid 14:29

Äh! Killar det är bara att sluta kissa i dräkten som gäller:smirk:!

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bästa våtdräkten?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.