Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Bästa vindar och vågor i sverige?
-
Vart ska man flytta… tja, jag skulle definitivt inte välja Sverige om det var för surf eller vindsurf.
Om man nu ändå av någon anledning vill bita sig fast i Sverige skulle jag välja den plats man tjänar ihop pengar till utlandsresor enklast och ligger nära en stor flygplats….
Om man nu hellre vill surfa och segla i tjock neopren och i ganska kassa förhållanden, dvs i Sverige, då faller nog min röst på västkusten, troligen H-stad pga fin Sverigesegling, inget illa om V-berg och Åsa för den skull. Kanske skulle det bli G-land som förutom grym svensk surf och vindsurf, i synnerhet surf, också är så förbaskat vackert. Halmstad eller Visby således.
/JB
-
Menade inte att vara lokalpatriotisk på något sätt, jag gillar både Varberg, Halmstad & Klagshamn. Men det är ingen slump att jag flyttat hit, KBA är en bra combo. Visst Sverige är långt ifrån optimalt, men nu är det ju så att många av oss av olika själ vill/måste bo i Sverige och då kan man ju försöka välja så optimalt ställe som möjligt. Hemmaspotten är viktig, det är ändå så att det lätt blir många dagar på den/de. Här i KBA blir det runt 70 dagar per år om man kan tänka sig upp till typ 115 litersbrädor.
PS Stena Express går åter när sommartidtabellen startar.
-
Jag hade flyttat till Halmstad för bäst surf. Åsa i all ära när det är bra men kombinationen vågor att rida och hoppa på är klart bäst runt Halmstad jfrt resten av västkusten. Lägg därtill noll trängsel, vidsträckta sandstränder samt dessutom några bra points. Sen är det hyffsat nära till ost-spotten i skåne eller öland. Och dra över till DK går ju också fint över helgen Vbg-Grenå.
Menmen kombinationen liv, jobb och surf funkar bäst för mej i GBG. Bra E6 finns så man snabbt kan ta sej neråt Hstd om prognosen säjer så.
Log in to reply.