Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › båt
-
Publicerad av marden på 13 mars, 2008 vid 17:04
fan va dött det är här förtillfället
så jag kan lika bra slänga in en tankeva tror ni om att ta hem farsans gamla styrpulpetare o ha på en trailer o sen åka på prognos i sommar långt ut i skärgårn me grejerna i till nån fin lång låg ö/skär
finns det såna där?getwet svarade 17 år, 1 månad sedan 4 Medlemmar · 3 Svar -
3 Svar
-
Här kan det bli riktigt platt vid rätt vindriktning.
Men man måste som sagt ha båt för att ta sig dit. Var där med farsans båt när jag var 16 – 17år.. Kommer ihåg att det var riktigt platt när det blåste planing för en BIC Hardrock med 6,5 segel.. Det är stället som heter Hästholmsviken jag menar. Det är riktigt långgrunt en bra bit ut. Kommer inte ihåg vilken den bästa vindriktningen är där. Men skulle tippa att nånstans vid Nordnordväst skulle kunna funka bra. Det finns ett ställe lite längre söderut som har några öar som skärmar av som också skulle kunna funka.
Sök på: Nåttaröfladen på Eniro. Antagligen samma vindriktning som kan funka här. NNV m a o. -
@Mården 451646 wrote:
fan va dött det är här förtillfället
så jag kan lika bra slänga in en tankeva tror ni om att ta hem farsans gamla styrpulpetare o ha på en trailer o sen åka på prognos i sommar långt ut i skärgårn me grejerna i till nån fin lång låg ö/skär
finns det såna där?jo tanken är den…
håller till på nämdö en del
där ifrån har vi ett par platser vi kikat ut…hoppas att det blir en sån tur framåt sommaren.. -
Vår familj hade båt under ca 10 år, och jag letade konstant bra ställen att segla på. Några finns det iaf runt omkring i Sthlms skärgård men det är otroligt sällan man kommer dit när det väl brallar på ordentligt. Under alla dessa år tror jag det varit bra segling max 15 ggr, hade jag åkt till Fituna istället alla dessa år skulle jag förmodligen ha seglat 150-200ggr.
Varje gång så måste man lägga till på andra sidan ön…..ett djävla konkande, och ett evigt lastande i och ur båten.
Hur många ggr som helst fick jag meddelande om att det var bris på Fituna och jag satt på Biskopsön med bleke…..så jag la av med förhoppningarna om att segla i skärgården i kombo med båt.Båt ska man ha om man vill fiska eller åka och bada, inte för surf. (kanske lite neg nu men jag tyckte båt och surf var en värdelös kombo)
Min erfarenhet blev iaf att man inte kan utnyttja båten vid dessa tillfällen pga att det inte går att åka båt över en stor fjärd när det blåser kuling och mer därtill….
Nä, bättre då att packa bilen och dra till TT på en bra prognos.
Logga in för att svara.