Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Båtförare som verkar vilja köra ihjäl oss!
-
Båtförare som verkar vilja köra ihjäl oss!
mr-jibe svarade 13 år, 4 månader sedan 9 Medlemmar · 21 Svar
-
Mr Jibe. Tack för tipsen. Vi kan väl fundera lite till. Det är ju inget hinder att uppmärksamma olika instanser på problemet. Men, som Du skrev, dårarnas starka sida är kanske inte att penetrera Båtnytt eller fördjupa sig i gällande föreskrifter. En gemsam nämnare för både motorburna dårar och icke dårar är dock bensinen. Kanske en dekal på båmackar…?
-
Kjello
Gäst26 juni, 2011 vid 10:31Dom som inte kostar på sej båtnytt, tankar heller inte på båtmack, dom tar dunken och knallar till närmaste bilmack. För soppa är ännu dyrare på båtmackar.
Kanske facebook-uppror, med efterföljande, obligatoriska tårgas upplopp, Al Caida.Men båtregister är nära, t,ex, på Åland är varenda eka reggad, och stenhårda regler om utrustning i båten mm.
Kommer ihåg vilka protester det va om båtregister för några år sen, kostade, och bara för det så slapp värsta syndarna undan, dom med liten båt. -
Ingen fara! hjälper gärna till så gott det går då det verkar vara ett gemensamt problem! Men något kring mackar lät som en utmärkt idé, det är ju för det mesta motorbåtarna och dess idioter till ägare (för att dra alla övern en kam) som hänger på macken. Tvångskurs i gott sjömanskap, “ge-fan-i-att-köra-i-närheten-av-vindsurfare-kurs” 😀 Men för att folk ska ta sig tiden att läsa en eventuell poster så skriver man med STOR text, “halva priset på bensinen” och sedan med mindre text att något om att hålla undan från vindsurfare och andra utsatta vattensportsutövare…
-
STOR TEXT låter vettigt, kanske i kombination med, som Du sa billig soppa, men även kanske ölburkar och snygga bejbs. Skämt åsido så är det kanske möjligt att med exempelvis en enkel bild på en båt som kör rakt mot en bräda, med ett rött kryss över tillsammans med en STOR TEXT som förkunnar budskapet som bör vara kort och konsist. Det kanske t o m finns någon läsare av denna tråd som har någon idé eller någon kontakt som tillverkar dekaler?
Jag vet i alla fall en båtmack/sjökrog där jag skulle kunna sälja in idén med dekaler.
-
Kjello
Gäst27 juni, 2011 vid 18:19Bara det att ingen köper soppa i båtmack, dom som inte har dunken i bilen, knallar med dunken till bilmacken.
Soppa är extra jättedyr på båtmackar, dom säjer att långa slangen gör soppan dyrare..
Går det inte att få ut informationen via Facebook. -
snygga bejbs… Hell yeah! 😀 Skulle funka ypperligt det du sa Pelegrin med en bild på en båt i full kareta mot en bräda och skriva med stor text och budskapet “HÅLL UNDAN”… Det måste ju vara kort och konsist för jag tvivlar på att folk står och läser en uppsats om oss surfare! Men man har samtidigt inte lust att lägga ner en förmögenhet på klibbor att klistra upp på mackarna… Förutsatt att det genomförs, ska man då sätta dom på själva pumpen eller hur va det tänkt??
Men Kjello: De gånger jag har blivit halv överkörd har det inte varit någon buster på 5meter utan en större plastraggare, ANTAGLIGEN ingen urtagbar tank på 200liter… 😀
Logga in för att svara.