• smellslikeroses

Medlem
    14 juli, 2011 vid 18:04
    Henrik78;661790 wrote:
    Tackar för alla svar!

@above the law; jo har koll på self rescue (dra safetyn, rulla upp safetyn på bommen först,sedan resterande linor tills du är framme vid kajten och kan “rulla” ihop den så gott det går, right?) Dock, är det inte säkrare att dra safetyn än att rulla in en kajtbredd av en styrlina??
    .

Det undrar jag med…. är det inte stor chans att den relaunchas om man ska linda upp ena styrlinan? Min ena styrlina råkade fasta en gång runt bommen så att de förkortades en bit och då jävlar flög jag upp i luften! Var tvungen att utlösa QR!

• henrik78

Medlem
    14 juli, 2011 vid 21:30

@smellslikeroses; nja om du rullar upp en hel kajtlängd av styrlinan torde det väl vara säkert då den borde flagga ut, däremot om du fastnar med en liten del av styrlinan i bommen är det väl i princip som att sheeta in och kanske därför du lyfte?
    Jag tänkte mest att det känns lättare att kontrollera launchen med safetyn linan dragen än att linda upp ett halvslag med styrlinan när linlängden är utsträckt, bägge metoderna funkar säkert.

• Kjello

Gäst
    14 juli, 2011 vid 23:26

Kör man inte så det ryker bara vid vattenlaunch,
    kan väl inte hända mycket mer än att man plaskar i vattnet, ingen båt mm, ivägen förstås.
    sista inläggen låter som vattenlandning (inte båt/vattenlaunsch), efter surf.
    Men vet inte så mycket om tubekites, foilvalet gjorde jag, för Stockholm mm..
    Som jag läser lindar man upp linorna, inte ut.

Sorry, blev lite virrig nu.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.