Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Båtnytt skriver illa om kite

• Båtnytt skriver illa om kite

Publicerad av brickan på 27 januari, 2004 vid 11:52

Sitter på jobbet och blir glad då Båtnytt dimper ner i brevlådan.
    Döm av min förvåning när jag hittar ett helt uppslag med kite bilder från parismässan.
    Senare i texten får man ett mer oseriöst intryck av kitesurfing.
    Bland annat skriver dom

”en sport som går ut på att man dras på en bräda efter en slags drake. En företeelse som växt explosionsartat i frankrike och som har gjort några enstaka gästspel på våra breddgrader utan att få något vidare fäste”
    Citat från Båtnytt nr 2 2004

Snacka om att ha fel

anonym-anvandare svarade 21 år, 1 månad sedan 12 Medlemmar · 19 Svar
  • 19 Svar
  • putte

Medlem
    27 januari, 2004 vid 12:10

Hahaha grin.gif

• zebulon

Medlem
    27 januari, 2004 vid 12:36

Fy f-n vilken idiot som skrivit… mad.gif Känner mig nästan manad att maila ”Rambos hundskit” till BåtNytt…

/J

• andi_j

Medlem
    27 januari, 2004 vid 13:35

Hur fan kan man skriva ett reportage om man inte har något underlag??? mad.gif confused.gif

• leftcoaster

Medlem
    27 januari, 2004 vid 14:31

eller så gör alla som känner sig manade det…härligt att kanske ha ett tiotal mail, alla med samma foto på..hehe

• brickan

Medlem
    27 januari, 2004 vid 15:31

Man kanske inte behöver skicka en bild men uppmärksamma honom på att vi finns kan ju inte vara fel.

• putte

Medlem
    27 januari, 2004 vid 15:58

Sände iväg följande email till författaren grin.gif

Svar till:

Hej!
    Jag skriver angående en notis som gällde kitesurfandet i dagens Sverige, enligt notisen är kitesurf en sport som knappast har några utövare och ignet ditrekt fäste runt våra kuster…
    Ni måste vara tämligen dåligt informerade, därför att kitesurf räknas upp som en av de sporter som växt mest under det senaste deseniet.

”en sport som går ut på att man dras på en bräda efter en slags drake. En företeelse som växt explosionsartat i frankrike och som har gjort några enstaka gästspel på våra breddgrader utan att få något vidare fäste”

Enligt en ”mindre” undersökning som gjordes i höstas landade antalet surfare runt 200. Antagligen finns ett mörkertal på surfare som inte var med.

Ville bara påpeka…

// Patrik

[/ QUOTE ]

Hoppas andra oxå terrroriserar denna lille uppstickare nu, han är antagligen bara en efterbliven konservativ liten bryggseglare wink.gif

• kalabra

Medlem
    27 januari, 2004 vid 16:25

Ta det lungt killar!
    Klart att man skall påpeka när något är fel man jag tror att vi har mer att förlora än att vinna genom att ”terrorisera” någon pga av deras okunnighet.

• loving

Medlem
    27 januari, 2004 vid 17:44

Precis! Visst fan är det tragiskt när det skrivs artiklar som sådana..Men frågan är ändå om man inte ska tackla det på ett annat sätt. Då menar jag alltså på hur och så man ska påpeka bristerna i hans artikel..Om det kommer en massa mail till honom där det står typ ”du har fet fel. Kitesurfing rules” wink.gif Nåja ni förstår kanske…Annars så kanske han får mer krut under vingarna och skriver ännu värre nästa gång…Men men..Det är bara en tanke från min sida…Klart snubben har fet fel så det stänker om det.

• brickan

Medlem
    27 januari, 2004 vid 18:03

Man vinner inget med att reta upp folk och jag tror nog inte han kommer bli så uppretad så länge folk inte är o trevliga.
    Båtnytt kommer senare på säsongen göra ett reportage där en reporter ska prova kitesurfing.
    Jag mailade och påpekade bristen i texten men skrev ochså att jag ser fram emot reportaget angående kite och att han säkert kan få någon annons från någon kite försäljare.

• fredo

Medlem
    27 januari, 2004 vid 19:17

Och vad exakt består problemet i? Sure, han har gjort ett dåligt jobb, men mer?
    Har aldrig förstått varför så många verkar vilja missionera ut kite:adet till resten av världen. Har man promote:at livsnjutningen för sina buddies så kan det väl stanna där sen. Då har man andra att åka med, slipper trängsel på favvo spotsen, minimerar risken för skador och ev. förbud…
    Ok, det finns många fördelar (försäkringar, möjlighet till organisering med allt vad det innebär, billigare priser på sikt *hmm, detta är en diskussion för sig*, definitivt bättre och större beg. utbud)….de positiva punkterna blev visst fler till antalet, men jag tycker de andra väger tyngre. Men så har jag iofs aldrig förstått mig på varför övertygade kristna sen urminnes tider åkt jorden runt och prackat på naturfolk sina idéer heller…
    Belief and trust in something is good – religion bad

Sådär, då har man stuckit ut hakan så det räcker och blir över för en och annnan käftsmäll… smirk.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    27 januari, 2004 vid 20:06

Journalisten är ju inte tokfel ute heller, visserligen växer sporten lavinartat så där har han fel. Men om man ser till hur många utövare det finns i sporten i sverige så får vi nog jämföra den med vattenpolo, backhoppning och amerikansk fotboll. Med undantag från vissa kuststäder som i det stora hela utgör en ganska lite del av befolkningen. Men personligen tycker jag det är lite kul att tillhöra en lite exklusiv skara av utövare som brinner för denna fantastiska sport.

Ta det med en klackspark cool.gif

• stebe

Medlem
    27 januari, 2004 vid 20:09

Glömde signera inlägget ovan..var visst utloggad

• curry

Medlem
    27 januari, 2004 vid 20:19

håller med, jag tycker det är kul att det inte sporten är så värst upptäckt här i sverige.

• arnolderik

Medlem
    29 januari, 2004 vid 08:38

personligen bryr jag mig inte ett jvla dugg vad båtnytt skriver. Jag förstår inte heller varför det är så viktigt att tala om hur stor sporten är och hur den växer eller har vuxit. Det viktiga för mig är att jag har jvlig kul och får ut mycket av kiteboardingen, träffar nya trevliga människor med samma intresse m.m. Sen om sporten är stor eller liten eller växer eller bla bla bla… det skiter jag i. Ripp in peace/ Erik grin.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    29 januari, 2004 vid 10:19

Ham var säkert bög ooo.gif

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Båtnytt skriver illa om kite

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.