Senaste nytt › Forums › Övriga › Surfbussen › Beggad bil till surfet och lite till
-
Beggad bil till surfet och lite till
Publicerad av soulandradical på 14 september, 2005 vid 10:55Tjena
Letar beggad bil till surfet och kortare pendlingar till jobb ibland.Nån som har koll på vilka märken/modeller man ska satsa på för att få en bil som man slipper reperera stup i ett.
Det behöver inte vara en kombi men måste vara en ”halvkombi”. Sedanmodellen är ju utesluten. Bör inte heller vara en van med tanke på att även frun vill köra ibland
Finns det något bra forum på nätet där man diskuterar beggade bilar osv?
Tänkte lägga ca 25′ max 40′
Har funderat på följande:
945, 745, Mazda 626, Mits Galant, Renault Laguna, Saab 900, Saab 9000Kommentera gärna!!
fng svarade 19 år, 5 månader sedan 8 Medlemmar · 12 Svar -
12 Svar
-
Volvo är bra men dyrt
Japansk är bra men billigtSjälv kör man amerikanskt. Dyrt och går sönder ofta!
-
hmm volvo dyrt? hade för mig det va billigt o billigt o lätt o laga. . men men. .
-
Fick bara för mig att beggade Volvobilar har ganska högt andrahandsvärde i Sverige. Lite för högt… fast billiga att laga tror jag med
-
jag håller nog med. fan folk kräver ju hutlösa priser för volvo. typ 85ans 245a för 10 lök och 745/945 från 89 är ju inte ovanligt att se för en 30 papp.
tror det gäller kombimodellerna. sedanerna av samma serier brukar vara billigare.
men 245 är en grym surfbil som går att slita på rätt hårt om man hittar en hyffsat billig. 88 och 89 var grymma årsmodeller
-
mazda 626 är en grym surfbil..
bensinsnål, trevlig att köra, hyffsad kräm, farthållare, förvånats värd bra att lasta i (lång och går att fälla 1 respektive 2 säten), kombikupé.. osv osv -
kör med volvo 245 -88
den går i alla väder, ”endast” gått 23400mil när jag investerade i han, betalade 10kkr.
det som e förhållandevis dyrt(speciellt med dagens priser!) e bensinförbrukningen… har jag tur smyger han sig ner till litern…
-
Håller med fregående talare! Köp en 245/745 -88. Galvad kaross fr.o.m. -88 (=rostar inte mycket) Dessutom är det inget krav på katalysator förrän -89, så du behöver inte punga ut dyra pengar när den pajar om det ens sitter en på bilen.. Reservdelar är dessutom skitbilliga till dessa modeller. Köp inte en 850 då reservdelarna till denna är dyrare.. Brukar i regel kunna få 245:an bra mycket billigare än 745:an, men det är en lika hållbar bil, samma motor å allt. Min åsikt i alla fall. Köp för allt i världen inte en Opel i alla fall!
-
Tja
Min 740 drar max 0,9 vid blandad körning. Kan köra rätt hårt och fort utan att den drar mer. Drar inte mer när man ökar från 100 till 120. Dåligt optimerad.
Kelso -
samma här. kör min 245 på 0,9 rätt konstant. och då brassas det ofta på över 120 över alvaret. och då är min jävel 4växlad. vet inte vad man justerar men ska gå att ställa dom rätt bra. nån mer motorkunni kanske vet.
ska serva min jävel i veckan för första gången och hoppas kunna peta ner den ännu ltie mer. rekordet är 0,82 sträckkörning öland-lindesberg i 130. bnlev chockad när jag tankade innan hemfärd.
Logga in för att svara.